2barnsfamiljen

Alla inlägg under september 2011

Av Malin Berg - 28 september 2011 12:32

Ännu en dag som barnen är hemma från dagis. Febern är lite högre än normalt på båda barnen. Men de är betydligt piggare. Men de får vara hemma med pappa imorgon, då jag har ett dagpass på jobbet. Blev även inrigd idag, så det är trevligt att det blir en del tider.

På fredag ska jag åka in till stan och tala med bemanningsservice, så då kan det bli ännu mera jobb.


Nu blir det dusch och fix!

Av Malin Berg - 25 september 2011 13:13

Imorse började morgonen med en liten sovmorgon. Jobbet började vid åtta, så att få sova till kvart i sju var väldigt skönt. Men en liten tjej kom in under småtimmarna och kröp in under täcket och slumrade en stund.

Idag har jag en delad tur så har nu en långrast, börjar igen vid halv fem, men innan dess ska vi hinna äta. Men just nu befinner sig resten av familjen i skogen.


Under nästa ska jag hålla tummarna lite extra. Nu vill jag att det ska gå vägen.

Nu ska jag fortsätta slappa, det som jag är så bra på.....:)

Av Malin Berg - 15 september 2011 17:24

Blev en tidig morgon, blir i och för sig jämt det i våran familj. Men idag ringde klockan klockan 6. Ingen av barnen hade vaknat. Nästan lite typiskt, säg att det hade varit lördag morgon , då hade det säkert varit vakna innan tuppen gal sin morogngal!

Men..anledningen till väckarklockan väckte mig var att jag skulle jobba. Barnen skulle äta frukost på dagis. Så var lite tidsoptimist och tänkte att vi hinner på ca 45 minuter. Alltså, duscha, klä barn och hinna vakna till. Vi höll tidsschemat rätt bra, tills Texas såklart var tvungen att byta jacka. och då blev det helt plötsligt väldigt bråttom. Vi hann med nöd och näppe till dagis strax innan sju. Sen att Texas fått en strumpa i olika färg (de var snarlika i färgen, så trött var jag inte) ett sånt som händer när pulsen ligger på 200 och svetten lackar i pannan och flåset ökar. Ikväll ska jag noga lägga fram allt i förväg, strumpor, underkläder och skor, snyggt och prydligt. För i morgon börjar dagen ÄNNU tidigare.

Nästa vecka blir fullt med jobb. Ska få introduceras på ännu ett gruppboende. Ska bli kanonkul!!


Och nu har min stora pojk lärt sig att gå. Likt en liten fullegubbe staplar han omkring i huset. Sötare än sötast. Finns det något finare ljud än ljudet av små barnfötter som tassar på golvet?



Av Malin Berg - 6 september 2011 18:50

Vill återberätta hur våran helg var, då vi spenderade den på Birka Paradise. En helt underbar resa, som blev så lyckad.

Barnen lämnades hos mamma och pappa på fredag förmiddag. Lite lunch och sista packning innan Mathias och jag gick till bussen. Bussresan upp till stockholm gick galant!

När vi var framme var det otroligt mycket folk, men vi var i en bra tid upp som gjorde att kön in till båten redan hade börjat strömma i, så det var bara att kliva ombord, så himla trevligt! Men i och med att hytterna fortfarande städades, fick vi alla samlas inne på baren och stilla törsten med en öl.

Hytten var klar och vi lastade av våra väskor och gick sedan och tog ett glas äkta champange, som en inledning på en bra kväll.

Eftersom misstag är till för att läras av, drack vi inte någon öl eller vin till maten, det fick bli  ett glas läsk. Jag, framförallt ville ju hålla hela kvällen.

Taxfreen fick ett sig ett besök efter en trevlig middag med trevligt sällskap.


Kvällen väntade nu på att dra igång på riktigt, med lite uppvärming i hytten, satte vi oss i närmaste bar.

Stod även och lyssnade på en väldigt duktig pianist i pianobaren.


Jag hade förväntat mig järnkepsen morgonen därpå, men den uteblev tack och lov. med lite longdrick i magen, tog vi en härlig frukostbuffe.

Vi skippade poolen och solstolarna, det var så mycket skönare att sitta ute på däck, men en kall öl.

Och jag som aldrig brukar dricka dagen efter, brukar må illa bara att doften av öl, blev väldigt förvånad.

Det blev att köpa några öl på vägen hem för att hålla vätskebalansen på jämn nivå..hihih..nu var det ju party igen, trots att min trötthet hade börjat komma.


Väl på hemmaplan, blev jag så trött så somnade rätt snart. Men 11 timmar senare var jag åter pigg igen. Men för en gång skull så slapp jag vara så där bakis som jag så ofta blir.


När barnen hämtade var det så underbart att se dom igen, dom hade haft det så bra och varit så snälla mot mormor och morfar och det gläder mig.


Nu har verkligheten börjat igen. Dagis är på riktigt nu efter att Texas nu är helt inskolad.

Imorgon förmiddag väntar jag ett samtal som kan förändra massor. Så önskar nu att timmarna ska gå lite fortare!


Ha det fint!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards