2barnsfamiljen

Alla inlägg under juli 2012

Av Malin Berg - 30 juli 2012 19:12

Har en superduktig son som vi de tillfällen då jag frågat om han vill kissa, har gjort det. Det är alltid en början.

Han har även fått en ny gräsklippare då hans förra gått sönder pga ihärdigt klippande...:)

Ett par dagar kvar på jobbet innan en veckas ledighet väntar. Jag börjar min första lediga dag med en klippning nere på People. Sedan väntar en massa roliga saker under veckan.

Av Malin Berg - 26 juli 2012 07:58

Godmorgon! För visst är det helt underbart att få vakna till dessa mornar, nu är det sommar...på riktigt! Det behövde gå ända till slutet av juli för att sommaren skulle komma igång.


Gårdagen blev något ändrad då Amandas kompis blivit sjuk och vi då inte kunde åka till henne, men vi åkte till en annan vän i stället. Så dagen blev ändå väldigt bra.


Har varit ute på min morgonrunda, som jag nu förlängt i tid. Dags att slå på en lite högre växel. Har nu fått ännu en morot i min träning, ska få prova att gå med full brandmansmundering alltså hela kitet med kläder och tuber, med en vikt på ca 24 kg och gå på ett löpband under en viss tid i en viss lutning.

Ska bli hur coolt som helst!



Av Malin Berg - 25 juli 2012 07:10

Sitter på jobbet, kliver av om 1 1/2, sen ska jag hem och sova. För att vid två åka till en kompis så barnen får leka med deras barn.

I förrgår var vi och besökte luftkuddeland på lysingsbadet, ett uppskattad utflyktsmål tyckte barnen.
Amanda var modig som vågade klättra upp på den höga repstegen och sen åka ner för rutchekanan. Texas han hoppade med, så länge han var själv eller bara med Amanda.

Idag ska vi njuta av sommarvärmen som äntligen kommit.
Ha en fin dag!

Av Malin Berg - 23 juli 2012 10:08

Lite bilder från våran Helsingfors kryssning. Vi hade tur med vädret. Vi blev båda väldigt förtjusta i staden. Träffat roligt folk, badat bastu, bubbelpool, ätit och druckit gott.

Det är härligt att resa, men att komma hem är så skönt. Underbart att få träffa barnen igen. Börjar inte jobba förrens i natt så därför blir detta en familjedag.

Ha det gott!

Av Malin Berg - 19 juli 2012 08:40

Bestämde mig för att ta en runda borta vid karlby idag, men vid platsen där man springer in så stod säkert ett dussin kanadagäss, så jag vände på klacken och tog en annan sväng.


Vi provade hamburgaren som gjordes i "Tinas sommarkök" igår, och inte för att jag var skeptisk, men jag blev överraskad över hur god röran med blåmögelost och creme fraice och en gnutta citron blev. Och hädanefter, när vi gör hambugare kommer jag skippa att köpa hamburgebröd, och istället använda cibatta, gärna sådan som ska vara i ugnen ett tag innan, så det blir lite krispiga.


Imorgon bitti ska vi göra äggröra, bacon, juice, kaffe, vattenmelon och honungsmelon till frukost. Nu var ju vattenmelonen billig på Willys och att den dessutom var kärnfri gjorde saken ännu bättre.


Nu är det dags att börja packa!!


Av Malin Berg - 17 juli 2012 07:48

Precis hemkommen från min fjärde och sista nattpass på jobbet. Nu är det bara två dar kvar till vår resa.
Efter att jag sovit en stund, så äter vi lunch för att sedan åker vi och handlar till middagen ikväll. Vi ska prova att göra hamburgaren som gjordes i "Tinas sommarkök"
Ikväll när jag är ledig så åker vi alla och tittar på när Västervik möter Dackarna i speedway.

Hoppas alla får en bra tisdag.

Av Malin Berg - 14 juli 2012 05:58

Att det redan gått två år sen våran lilla pojke Texas kom till världen. Den finaste pojken som sett dagens ljus. Nu är du en stor kille som kan redan så mycket. Men så har du ju en stor idol, din syster Amanda. Du är ingen bebis längre, vilket du tydligt hade visat när Amanda var på rethumör och så det till dig, då blev du arg.
Ett stort grattis till dig Texas på din 2 års dag önskar mamma pappa och Amanda.

Av Malin Berg - 13 juli 2012 08:56

Hade tänkt att kliva upp vid halv sex, men är ledig under dagen, då jag börjar i natt och jobba. Men när klockan ringde så kände jag bara hur skönt det var att ligga kvar. Det är ändå ingen som tackar en för att man skulle kliva upp i ottan när jag egentligen inte behöver. Min kropp går först.
Men vid sju klev jag upp och bytte om och tog en joggningrunda. Dock kortare än vanligt.
Har ofta skrivit om en smoothie som jag dricker som frukost. Vill då visa vilka ingredienser jag använder.

Skrev även inköpslistan för helgen och nästa vecka med recept ifrån denna bok.

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards