2barnsfamiljen

Alla inlägg under oktober 2011

Av Malin Berg - 31 oktober 2011 21:02

Morgonen började ganska lugnt. Barnen lekte och styrde med sitt. Telefonen ringer och det är dags att jobba. Men hann med mina ärenden innan.

Idag flöt det på riktigt bra på jobbet. Det var ett ganska långt pass, men timmarna ramlade på rätt bra!

Imorgon är inget inplanerat, men allt kan ändra sig fort. Men det ska iallafall försökas hinna med att inhandla fika till Amandas utflykt på onsdag med dagis.

Nästa vecka skulle det även vara maskerad på dagis. Planen lutar åt att det blir en pippi-utstyrsel.


Nu blir det lite lugn och ro i soffan innan sängen kallar!


Av Malin Berg - 30 oktober 2011 10:25

I fredags hade jag från en början trott att jag skulle lämna barnen på dagis vid tio. Men som timvikarie så kan saker ändras snabbt. Istället ringer telefonen kring halv sex och jag blev inringd på jobb. Barnen fick vakna och hoppa i kläderna, för att sedan åka till dagis vid halv sju.

Jag hann till Gamleby i tid, vilket jag innan inte trodde. Men eftersom barnen var så duktiga och inte satte sig på tvären på morgonkvisten så flöt ju allt på så bra!!


Efter jobbet åkte jag in till stan, hade beställt en klipptid vid två på People.

Jag blev supernöjd med resultatet. Mycket bättre än vad jag innan hade förväntat mig.  


Våran lördag spenderade vi att först äta lunch på McDonalds. Det var ansiktsmålning, men kön var lite för lång, så vi tog en runda på stan först. Lite efter två gick vi tillbaka för att se om var färre barn, och det var det. Amanda fick målas direkt. Det fick bli en tiger. Det syns att Amanda älskar att bli sminkad. Hon sitter alldeles stilla! När hon var klar gick vi bort till bryggaren, där det var en gratiskonsert för barn. "Hopp, skutt och sjungkonsert" Amanda fick sitta på golvet framför orkesten. Hon trivdes. När det paus och vi köpte lite fika, skulle hon inte sitta med oss. Hon ville hellre sitta på golvet. Vi är så glada att Amanda är så framåt och självständig och att hon sitter still och lyssnar på musiken och även när det lästes sagor. Trots att det blev bra mycket längre konsert än vad vi innan trodde.

När vi kom hem och vi ätit middag, fick vi en minikonsert av Amanda. Vi fick önska låtar och hon dansa och sjöng och glädjen spreds i hela huset. Så underbart det är att se sig själv i Amanda. Att hon kommer bli en sång och danstjej är det ingen tvekan om.


Idag har vi än så länge inte gjort så mycket, barnen leker inne medans jag städar. Det ska tvättas och torkas golv, sånadär roliga saker, vet ni!

Men jag är otroligt glad att vi fick en sån bra helg. Nästa helg ska jag jobba på Dalsgården.

Nu tillbaka till sysslorna!

Av Malin Berg - 21 oktober 2011 15:06

Nästa vecka börjar min introduktion på Dalsgården, känns kanonbra!! Ännu ett ställe att få arbeta på och att få nära till jobbet blir fint!!

Helgen ska det jobbas, men då i Gamleby, men först ska det hinnas med lite fredagsmys. Tacos!!


Ha en fin helg!!

Av Malin Berg - 18 oktober 2011 18:19

     

   



Av Malin Berg - 18 oktober 2011 09:51

Mellan 15-20 kvinnor inskjuknar varje dag i bröstcancer. Tack vare att fler fall upptäcks tidigt, kan fler kvinnor bli botade. Känn på dina bröst!


 

Detta är mitt lilla bidrag som jag skulle bli glad ifall du gick in och röstade på, genom denna adress:

http://www.vagafraga.se/tavla/?id=1580

Varje egendesignade "doftgran" som är med och tävlar skänker Mekonomen 1 krona till Rosa-bandet kampanjen.

Tävla du också.


Av Malin Berg - 13 oktober 2011 09:46

Under frukosten imorse ringde de från bemanningen. Så inom en tid ska jag få introduceras på Dalsgården. Det känns jättebra, bättre kunde det inte bli. Får hoppas på mycket jobb under hösten/vintern.

Och så äntligen så har a-kassan kommit igång igen, gick ju och väntade i en evighet på ett papper, dock inte från dom, men nu är det inskickat och pengarna kunde åter betalas ut.


Är så glad för att Texas är så duktig vid lämningen på dagis. Nu går han in själv, tar fröken i handen och ser helt lycklig över att få vara där med sina dagiskompisar. En underbar syn! Amanda hon är lika duktig som vanligt. Som förövrigt fick sällskap till dagis idag, av en lite kissekatt. Gissa om hon blev glad!!


Nu ska tiden fördrivas med lite städning! 

Av Malin Berg - 7 oktober 2011 12:51

Har du Spotify och som jag tröttnat på att söka runt bland låtarna, som du vill spela på festen, som avkoppling eller till barnen. Nu kan du sluta leta och istället luta dig tillbaka och på ett par snabba klick har du kvällens spellista klar och full till bredden med rätt musik för rätt tillfälle. Enklare blir det inte.


Besök http://www.digster.se/ och klicka på "Skapa musikprofil"

Och för att helt GRATIS få Digster Premium i 6 månader skriver du bara koden "buzzador"


Gör det nu, så är helgens musik räddad!!



Av Malin Berg - 1 oktober 2011 17:30

Att nu vara inne i höstmånaden känns bra! Ännu bättre när vädret är kanon.

Dagen har bestått i att besöka "busfrö"´s premiär i nya lokalen inne i stan. Det var väldigt fint och vi kom hem med två täcken, en boll och en bok till barnen.

Amanda fick även en ansiktsmålning. En katt blev det, efter hennes egen önskan.

Nu mår barnen mycket bättre efter en vecka på hemmplan istället för på dagis. Förskylning med hosta, snuva och ögoninflammation. Igår blev det ett besök till apoteket. En ögonsalva som läggs innaför nedre fransraden, var något de rekommenderade. Vi la den innan natten och OJ är min spontana reaktion, för den var helt enkelt fantastisk. Inget kladd, inget som rann, det såg ut att vara helt borta, och även hennes rödhet under ögat var som bortblåst.

Vi köpte även en hostmedicin, med honung och citronsmak. Amanda+medicin=osams!

Men över min förväntan så efter att hon fick ta den lilla slurk som var angivet, blev hennes reaktion, gott! Herre min skapare, jag lyckas ge Amanda en medicin hon inte säger nej, blä och usch till!!


Vi har under en tid sökt efter en bra dammsugare. Våran fd. dammsugare, hade nu nått bristningsgränsen, i vårat tålamod. Att behöva bli lomhörd efter, är kanske inte riktigt meningen.

Så på Ica Maxi fanns nu UltraSilecer, helt otrolig. Det hörs knappt att dammsugaren är på (om man jämnför med våran förra) jag kan nu äntligen städa, trots om barnen sover. Så priset har en stor betydelse i köpet av en dammsugare, en dyrare är oftast bättre.



Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards