2barnsfamiljen

Alla inlägg under december 2011

Av Malin Berg - 30 december 2011 11:20

Årets näst sista dag.

Nyårsmaten är inhandlad. Det ska bli fetaostfylld kycklingfile inlindad i bacon med en potatisgratäng och en god sallad. Till efterätt blir det vaniljglass med passionsfrukt, blåbär och varm ananas.

Såklart ska ju barnen få skåla in det nya året (dock inte vid tolvslaget) med en bubblande jordgubbsdryck.


På måndag börjar jag mitt nya jobb. :)


Men nu ska det lagas lunch till två busungar!

Av Malin Berg - 16 december 2011 11:26

Fredag och denna dag har jag väntat på! Ikväll hoppas jag ha rätat ut en del frågetecken som jag gått och funderat på. Men kan säga att jag fått den bästa julklappen. Så nästa år lutar åt att bli ett toppenår!


Barnen är nyligen lämnade på dagis. Jag ska ta och käka lite lunch.

På tal om mat, igår var vi på ett helt underbart gott julbord. På Tofvehult. Gudras så gott! Jag åt SILL, och vet ni, det var gott! Men hjälp, vad händer, jag har liksom börjat glla saker jag innan rynkat näsan åt..typ senap (nu inte bara i ärtsoppan) och då sill. Smakade en currysill, det var riktigt smaskig.

Hela upplägget på julbordet var så fint. Först ett sillbord, sedan kalla rätter och därefter varma rätter och efter det lite lite godis och kaffe. För vi var båda proppmätta, därav lite godis...hihihi...

Men något jag ska prova som jag åt nu var röbetor och fetaost, jättegott!

Julstämmningen var på topp, trots frånvaranade snö.


Nu börjar jag bli hungrig!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards