2barnsfamiljen

Alla inlägg under februari 2012

Av Malin Berg - 23 februari 2012 15:40

Morgonen såg lite väl tråkig ut, vädret alltså...

men hade kollat upp på aftonbladet.se att det skulle blir sol. Perfekt för våran utflykt till kulbacken. Vilket blev en hellyckad dag. Visserligen var blåsten inte så rolig på vägen dit, men det gick bra. Väl inne på museumet så blev Amanda på ett strålande humör.

Vi gick och kikade på de olika akvarierna som stod uppställda. En del av det handlade om ålen. Så vi tittade på glasålen och även småpytte pytte räkor Fick en snabbgenomgång om ålar Faktiskt intressant. Dockteatern om Pål Ål tyckte Amanda om.


Sedan gick vi till brasan. Amanda grillade sig ett par korvar. På nått sätt så smakar alltid mat och främst korv, bäst ute.

När barnen var mätta och glada, kollade vi in tenngjutning. Barnen fick se när mannen gjutade små tennsoldater. Båda Texas och Amanda fick välja varsin soldat att köpa och ta med sig hem.


Efter en lugn promenad tillbaka till bilen, for vi förbi maxi för att köpa med lite fika. Och även kolla in bokrean. Var inte ute efter något speciellt, men kände för en spännande bok att läsa i sängen innan lampan släcks. Så det fick bli Karin Fossums "Döden skall du tåla"


Snart ska jag börja med kvällens mat. Mamma Malins köttbullar med potatis och gräddsås.

Imorgon skulle vädret hålla sig på ungefär samma tempratur, är även då ledig. Då blir det en förmiddag i stadsparken. Så i morgonbitti ska jag fixa lite frukostbullar att ta med.


Ha det fint!


Av Malin Berg - 21 februari 2012 13:09

Idag i detta fina väder var det dags för Amanda att gå ut på utflykt med dagis. Korvgrillning och lek stod på schemat. Lite frukt och bullar fick också hänga med i väskan.

Kan tro hon haft en härlig dag. Efter att hon blev lämnad så åkte jag och Texas in till stan och besökte Lager outlet. Köpte överdragsbyxor till både mig och Mathias, för bara 88:- styck.

Tog även en sväng in på Lager 157, blev en t-shirt och en stickad tröja.

Vid elva så kom även han till dagis. Jag börjar jobba på eftermiddagen, därav den sena lämningen.


På torsdag ska vi iväg till Kulbacken, då händer detta:

 

 Ta med barnen på lite sportlovskul!

Av Malin Berg - 16 februari 2012 11:54

Sitter med en kopp kaffe, efter att ha dammsugit och torkat golven. Men ska strax lyfta ändan igen för att laga till lunch. Idag får det bli pannkakor, eftersom Mathias är hemma och är sjuk och jag börjar jobba på eftermiddagen, så får barnen idag vara hemma från dagis.

Är glad att jag nu har två goa ungar som jag kan sitta och äta en god frukost med, eftersom Mathias aldrig varit en frukost-freak. Nybakade scones, ägg, havregrynsgröt, kaffe, juice blev framdukat i morse. Lite skillnad på en vardagsmorgon när barnen ska till dagis och jag till jobbet, då det får bli en enkel smörgås med juice.



nu mot köket!!

Av Malin Berg - 15 februari 2012 12:38

Fy för detta väder..men trotsade ovädret och drog ner till stan en kort sväng, efter att barnen blivit lämnade på dagis.

Amanda var så förväntansfull idag, för idag firar Gunnebo förskola 30-års jubileum. Så igår kväll när kläderna skulle plockas fram, fick hon helt och hållet välja vilka kläder som hon skulle ha på sig.


Igår kväll fixade jag iordning tavlor som väntat att få sättas upp på familjen. De blev en fint collage av bilder på väggen. Mycket fint.


           


Amanda, blivande rockstjärna och så Texas, sötaste lilla pajasen nån någonsin skådat.


Nu blir det soffhäng en liten stund innan jag hämtar barnen, sen blir det jobbet ikväll.





Av Malin Berg - 8 februari 2012 18:52

Kom hem på morgonkvisten, pussade på barnen innan de åkte till dagis. Fixade till två omelettmmackor för att sedan slänga huvudet på kudden. Ikväll är jag ledig från jobbet, men kvällen blir lugn. Känner mig lite frusen, så drog i gång bastun. Barnen har precis ätit sin kvällsmacka, nu ska tänderna börsras sen blir det sängen.Så ska Amanda få höra en bok, som vi köpte idag nere på busfrö. Ha en fin kväll!

Av Malin Berg - 6 februari 2012 19:30

Idag har det varit en bra dag. Först jobb på förmiddagen, fick täcka upp pga sjukdom. Sen så skrev jag mitt sista kassakort till a-kassan idag, så härligt! Vi gick på schemat idag med, så min ordinarie tid som ligger på schemat är natten, men den kommer blir bra.


Så har snöslungan fått göra sitt idag med, så nu är snövallen utanför staketet ett minne blott.

Ska packa ihop mina grejer till i natt, sen drar jag. Barnen har krypit ner i sina sängar. Så känns bra att fått ge dom en godnattpuss, men hinner se dom en kortis i morgon när jag kommer hem, innan de blir skjutsade till dagis.


Ha en fortsatt bra kväll!!

Av Malin Berg - 5 februari 2012 14:07

Trodde inte riktigt mina ögon när jag klev ner upp ur min varma säng att termometern skulle visa -24 grader. Men nu har vi det rätt skönt här hemma, fick ta ner våra element för att ge stödvärme till pelletsen.

Men vi var tvunga att ge oss ut, men då var det BARA -13 grader, för att veckohandla.


Igår var jag och Texas på en sväng ner till stan. Blev ett besök till Busfrö. Gjorde riktiga fynd. Köpte en overall av märket Mc Kinley för bara 100:- flecce byxa och tröja, öronlappsmössa, ett par jeans till Amanda och en lampa till Texas rum. Slutsumman hamnade bara på 262:- mycket billigt. Och eftersom jag hade en del på busfrökontot blev det perfekt att ta från det.

Ska samla ihop till en påse som ska vara till försäljning och en påse jag jag skänker direkt till fyndlådan.


Men nu blir det mys hemma, ska snart dra igång "Macken" som jag köpte från Ginza. Det tror jag Amanda också kan tycka är skoj.


Ha det fint!


Av Malin Berg - 2 februari 2012 09:26

Kan man börja en vintermorgon på något bättre sätt? Barnen hade inte särskilt bråttom ur sina sängar, även om Amanda kommer in kring halv sju på morgonen, för att meddela att sängen är torr ( en liten olycka hände under natten) och för att krypa ner under täcket och morgongosa.

Det betyder mycket att få ligga och dra sig par timmar längre än vanligtvis. Framförallt för humöret!

Eftersom jag i natt ska jobba, har nu barnen hemma från dagis. Så därför så fixade jag iordning frukostbullar, denna gång provade jag att lägga degen ( snarare smetet) i muffinsplåten. Det blev suveränt gott. Barnen älskade det. Så att få börja dagen med nybakade frukostbullar, nybryggt kaffe, ägg, och juice och glada barn är toppen, pricken äver i:et är att det snöar inte ute och solen skiner. Hade det inte varit så rysligt kallt ute så hade vi lätt tagit oss ut på momangnen, men får avvakta en stund, förhoppningsvis stiger temperaturen lite under morgonen.


Igår så skickade vi efter ett gäng filmer från Ginza. Nu väntar vi bara på att de skickas, sen blir det filmkavalkad.


Ha en skön dag!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards