2barnsfamiljen

Alla inlägg under januari 2013

Av Malin Berg - 30 januari 2013 07:10

Dags att kliva upp och börja dagen, en timmes styrkepass står på agendan idag. Barnen börjar dagis vid elva, så vi har förmiddagen ihop, vilket är skönt då jag jobbar sent idag och imorgon.

Igår morse var en superhärlig morgon, trots att vi klev upp vid sex, skjutsade in Mathias till jobbet pga Toyotat är på lagning. Barnen och jag var tillbaka hemma vid sju, då satte jag igång med en halvtimmes löppass, sedan frukost, duscha fixa broccolisoppa och sedan ta en promenad med barnen till dagis utan att nån gång känna mig stressad. De gillas!!

Hoppas alla får en skön dag!

Av Malin Berg - 28 januari 2013 18:41

Som rubriken lyder, vi ska snart inviga våran egna hemmabar, vi hittade en ascool bardisk från en sida med ögonfallande möbler. Bardisken har en utsida som är klädd i svart konstläder. Barstolarna är från samma sida även de i konstläder.
Har vi tur så kommer leveransen innan helgen. Då kommer även en bild.

Idag har jag varit ledig med barnen, vi har hållt oss hemma och haft det bra.
Imorgon väntar en jobbvecka.

På lördag ska vi ut och äta med ett par kompisar, för att fira att hon fyllt år, som hon förövrigt gör idag.
Så denna vecka kommer bli en kanonvecka, mycket att se fram emot.

Hoppas alla får en härlig måndagkväll.

Av Malin Berg - 23 januari 2013 09:33

Onsdagmorgon, solen skiner och temperaturen är nere på -13 grader.
Efter att barnen blivit lämnade på dagis och jag får ett par timmars egentid, så ska jag tappa upp ett bubbelbad och dra igång bastun och bara softa.
Men först ska jag fixa min lunch, potatis och blomkålsgryta. Det som blir över kan barnen och Mathias värma på ikväll.

Igår så bakade jag och barnen kanelbullar.
De blev väldigt goda och med nybryggt kaffe till så var det helt perfekt.

Hoppas alla får en superbra dag!

Av Malin Berg - 21 januari 2013 08:56

Nu väntar två lediga dagar efter en jobbhelg. I lördags innan jag åkte till jobbet så svängde jag förbi och överraskande kära mamma på hennes födelsedag med en bukett tulpaner och en ask choklad, det är hon värd!
Sedan var det bara rusa vidare mot jobb.

Idag när tempot är lugnare så klev vi upp halv åtta för att börja med ett styrkepass. Nu blir det frukost och efter det ska det bakas formfranska till kottarna och fullkornsbröd till mig.

Hoppas alla får en fin dag!!

Av Malin Berg - 18 januari 2013 07:33

...alla morgonpigga, nu kickar vi igång fredagen! Jag börjar med ett svettigt löppass!

Come on and do it! You can!

Av Malin Berg - 16 januari 2013 07:17

Godmorgon alla morgonpigga!

Klev upp vid halv sex och körde igång med ett styrkepass.
Därefter lite frukost, mitt bakade fullkornsbröd är otroligt gott. Med naturell färskost och en skiva kalkonpålägg blir det perfekt.
Ska strax börja med min mat som jag ska ha med till jobbet. Aubergine och tomatgratäng. Ibland är faktiskt vegitariskt riktigt gott men inget slår kött och kyckling.

Idag är det tillbaka till jobbet efter ett par dars ledighet.
Ha det fint!!

Av Malin Berg - 14 januari 2013 09:48

God morgon!
Ett löppass startade jag dagen med. Ett väldigt bra tips vid träning på nån träningsmaskin, är att täcka displayen med en handduk, för då inser iallafall jag hur mycket som sitter i psyket när flåset och svetten börjar rinna. Om man är ovetande om tiden så garanterar jag att du kommer bli förvånad över hur länge man kommer orka hålla igång.
Nu har jag testat en ny återhämtningsdryck, den blir billigare än att jämt ha risifrutti hemma.
3 dl mjölk
1 dl havregryn
1 banan
En näve blåbär
Mixa och drick genast. Inom en halvtimme efter träningspasset. Sedan kan man i lugn och ro duscha, fixa till sig och sedan äta en lättare frukost eller lunch eller en middag beronde helt på när på dygnet du tränar.


Igår så kom Amanda med en väldigt bra ide, hon tyckte vi kunde äta våran frukost inne på hennes rum på en filt, likt en picknick.

Hoppas alla får en härlig dag!!

Av Malin Berg - 13 januari 2013 09:04

Igår blev det ingen bowling, det var tävling så det var bara att tänka om, men vi tog först en fika inne på bowlingresturangen,  sedan åkte vi bort till Lager 157 och vilken tur att det var rea där just nu. Det blev ett par plagg till mig, sedan åkte vi till Claes Olssons, även där fick vi med oss lite hem.

Innan vi skulle ge oss hem så blev det ett besök till Guldkant, köpte lite ostar och skinka och salami. Att köpa över disk och att få provsmaka är verkligen speciellt. Och vilken skillnad det är på smak om man jämnför om vi köpt detta i affären.

Med ett par rött vin till det och en sprakade brasa blev en superhärlig avslutning på en skön eftermiddag.


Nu ska det tvättas, städas och så ska jag baka fullkornsbröd. Och nu kan vi använda min julklapp till Mathias, skärmaskinen, när vi ska skära upp brödet, så fryser vi in brödet och plockar fram när det ska ätas. Och en stor fördel är att på en sats blir det två bröd. Dubbel så bra.


Ikväll ska jag laga en av våran favoritmat, den görs enligt recept på lax, men nu ville vi testa med kyckling, sesamlax, nu sesamkyckling. Det påminner lite om sådan mat vi åt igår på kinan. Massa grönsaker, nudlar, chilisås och kyckling. Får ta en mildare variant till barnen.

Förresten, vi provade sushin igår, eftersom de hade börjat med det, väldigt gott, så nästa gång blir det fler bitar.


I eftermiddag när Mathias kommer hem från skogen, så ska vi åka in och kolla efter en potta till Texas, det börjar bli läge att testa och så har han själv sagt att han vill kissa på pottan, ett par kalsonger får det bli med, så det blir lite extra speciellt.


Ha en fin dag!!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards