2barnsfamiljen

Alla inlägg under november 2012

Av Malin Berg - 27 november 2012 14:30

Efter lunch började vi med lussebak. Det uppskattades.
Dom gjorde sina egna små konstverk.
Och visst blev dom fina.

Ska nog göra en sats till, men som jag bakar ut själv.
Så idag har julmusik strålat ut från högtalarna och gardinerna har kommit upp i snart varje rum.
Nu ska det snart även pyntas.

Av Malin Berg - 22 november 2012 19:52

Var idag och gjorde en synundersökning då jag nu vill ha linser. Ville bara få ordinationen på ögonen, för att sen skicka efter linser på nätet, menade bestämt att det blir billigare då, vilket jag inte fick medhåll i, vilket jag gissade. De försökte övertyga mig att jag skulle få det billigare genom att köpa linser genom dom.

Men jag höll fast vid det jag ville, så det fick bli så.

Väl hemma med receptet i min hand och när uppgifterna var ifyllda, så blev slutsumman 701:-

Visserligen var det nu billigare än vanligt, men ändå, hade jag köpt genom optikern hade det slutat på 1300:-


Nu väntar jag bara på att det ska komma på lådan.


Imorgon blir det träning igen på actic. Efterläntat!

Av Malin Berg - 20 november 2012 08:46

Började morgonen med ett zumbapass, så efter en skön dusch, sitter jag nu och äter en god frukost, bestånde av fullkornsflingor, hackade valnötter och soyamjölk och till de ett rågbröd med färskost, skinka och gurka och en banan och ett stort glas vatten.

Det gäller att fylla på en energi efter träningen.


Snart ska det plockas i ordning på kläder bl.a som ska med till Busfrö. En del utväxta ytterkläder från mig och från barnen och även en del plagg.


Hoppas alla får en bra dag!

Av Malin Berg - 18 november 2012 09:53

Fredagens festligheter med mamma och pappa blev så lyckat, vi fick en jätterolig kväll.

Och äntligen fick vi inviga bastun ihop med dom, och såklart så värmer det dubbel så gott när mamma som är en sådan van bastubadare ger klart godkänt. Vi fick nu även visa dom nyheten, våran ångdusch med bubbelbad.

 

Den gillade dom lika mycket som vi gör. Riktigt avkopplande.

Så kunde kvällen bli bättre, tror knappast det.


Lite segt var det på lördagen, för vår del iallafall.

Idag blir det också rätt lugnt. Precis ätit lite sen frukost. Ända aktiviteten idag blir städning, sen blir det soffhäng.


Hoppas alla får en fin dag!

Av Malin Berg - 15 november 2012 09:17

Idag ska jag efter jobbet hämta barnen och sedan åka in till stan och handla, bl.a inför imorgon, kommer bli så kul att mamma och pappa kommer. Ska börja redan ikväll med älggrytan, den smakar ju bäst när den fått stå till sig.

Och bygget hemma beräknas vara klart nästa fredag. Skönt när allt blir klart allt bråte kommer iväg.

Angående gårdagens fotboll, som jag fattat retat folk pga att Zlatan blir så omtalad. Även om han ibland har en tendens att köra lite ensmansshow, så är det inget snack om att han är en av världens bästa fotbollsspelare.
Och ställ frågan, hade Svergie vunnit om Zlatan inte varit med?
Och efter två förluster mot England fick vi äntligen våran revansch.

Och de som tycker att fotboll är oviktigt och larvigt att får för stor plats i dagens tidningar, radio och på tv, tänk så här, är det inte härligt att få läsa och höra om något humörshöjade när vi dagligen blir matade med den dystra nyhetsflödet.

Tänk på det!!

Av Malin Berg - 13 november 2012 14:24

Precis utkommen från Actic. Kört ett bra pass idag. Fick även en t-shirt idag för att jag tränat 20 gånger.
Så nu är det hem och hämta barnen sen åker vi ner och hämtar ett bokpaket, som är till alla 4 åringar.

Ha de!

Av Malin Berg - 6 november 2012 06:44

Nu är även altanen helt klar. Nu har de grävt upp den stora muren, är rätt så lerigt på tomten nu, men det är ju mycket på grund av regnet igår. Men det är sånt vi får räkna med, det blir bra i slutändan.


Började morgonen med ett zumbapass, medans barnen sov och Mathias var ute på en långpromenad med Bella.

Nu blir det duschen sen frukost.

Idag ska barnen ha maskerad på dagis. Amanda har bestämt sig för att vara prinsessa och Texas ville vara pirat. En av hans favvoprogram på tv är "Jake och piraterna"


Hoppas alla får en bra dag!

Av Malin Berg - 1 november 2012 08:46

Nu har nästan allt pålagt på altanen. Visst blir den stor och härlig??
Den andra bilden, där det för tillfället saknas lite trägolv, där har vi tänkt ha ett trädgårdsbord. Skönt att ha den lite avsides och i skuggan. På resten av uteplasten kommer solen skina. Det som ännu fattas på trädäcket är staket och grindar.

Idag blir det ytterliggare ett besök till gymmet. Sen solning, så gött.
Ha det fint alla!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards