2barnsfamiljen

Alla inlägg under januari 2012

Av Malin Berg - 30 januari 2012 13:20

Ledig dag från jobbet, men barnen behövde komma iväg en liten stund ändå till dagis. Texas hade sitt första utvecklingssamtal. Han är så duktig våran lilla pojke!


Idag känner mig bättre än vad jag kände mig under lördagen och söndagen. Fredagens pizza..no no...inte mer sånt. Fy och blä....inte just där iallafall. Mådde som värst igårkväll. Låg helt utslagen till "Så ska det låta" och plötsligt började jag huttra och känna mig redigt krasslig. Men då kom det upp som legat och bubblat i min magen så länge.

Men efter det mådde jag lite bättre. Men känner mig idag lite tung i huvudet. Har inte direkt lust till nått.

Får luta mig bakåt i stolen vid datorn och känna solstrålarna värma upp min hy. Och fly fram i tiden, till våren och sommaren.


Men längtar till nästa måndag, då jag skickar in mitt sista kassakort. Blir sedan avskriven från AF, otroligt skönt, att bara få fokucera på mitt nya jobb.


Nu ska jag fokucera på att hitta orken igen, så lägger mig en stund på soffan och se om jag hittar den.

Av Malin Berg - 24 januari 2012 07:29

Sådär ja, nu är man uppe igen och igång. En ledig dag har jag framför mig. Barnen är hemma och dagens aktivitet är vinterpicknic. Vi ska ta äta frukosten ute idag. Varm chocklad, smörgåsar och lite kanelbullar får hänga med i väskan. Efter lilla trippen, så ska det hem och ringas ett antal samtal.


Ha en fin tisdag!

Av Malin Berg - 19 januari 2012 07:13

Efter några dar hemma för Texas, som fick komma hem i måndags pga feber, mår nu ok igen. Misstänker att feber kom från vaccinationen han tog i fredags, för mässlingen, hon påpeka att feber kunde komma ett par dar senare.

Jag ska efter att jag lämnat ungarna, åka och jobba, trivs så himla bra! Jag har hittat helt rätt!

Men att börja att borsta av bilen från bilen, hade jag gärna varit utan, tur då att kupevärmaren är på sin plats och gör lite nytta. Kollade även prognosen på mobile förut, en del snö var att vänta, inte vad jag ville se....


Men nu ska vi sätta fart, av nån anledning så går klockan fortare på morgonen, än vad den gör när som under dagen...märkligt! :)


Och innan jag går skickar jag över en massa kramar till min mamma som fyller år idag!! Grattis!!

Av Malin Berg - 9 januari 2012 10:46

Idag var första dagen på dagis för gullungarna. Ett spontat Jippi kom när jag sa att det var dags att bege sig dit. Och att då även få åka pulka gjorde saken helt klart mycket bättre.

När jag åter var hemma, så provade jag på något helt nytt. Zumba.

Det var så jäkla skoj. Har länge velat prova och hittade då en del videos på youtube. Jag älskar att dansa och svänga på höfterna så det kunde inte bli bättre. Då utbrast jag i ett spontat Jippi!


Nu ska jag snart krypa ner i ett varmt bad, måste ju prova badskummet jag fick av Mathias i julklapp.

Ha en fin måndag!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards