2barnsfamiljen

Alla inlägg under april 2011

Av Malin Berg - 29 april 2011 06:40

Nu är min huvudvärk borta som jag kände av igår. Illamåenadet gjorde sig påmind på stan och jag fick därför bege mig hemmåt. Väl hemma så blev det toan. Usch och fy!

Fick även sova ca en timme innan jag skulle hämta Amanda.


Dagens att göra lista är:

Skicka inbjudningenkorten till Amandas kalas.

Packa inför bröllopet imorgon

Packa barnens väskor inför övernattning hos mormor och morfar.


Men innan allt detta, blir det frukost!

Av Malin Berg - 29 april 2011 06:40

Nu är min huvudvärk borta som jag kände av igår. Illamåenadet gjorde sig påmind på stan och jag fick därför bege mig hemmåt. Väl hemma så blev det toan. Usch och fy!

Fick även sova ca en timme innan jag skulle hämta Amanda.


Dagens att göra lista är:

Skicka inbjudningenkorten till Amandas kalas.

Packa inför bröllopet imorgon

Packa barnens väskor inför övernattning hos mormor och morfar.


Men innan allt detta, blir det frukost!

Av Malin Berg - 27 april 2011 19:28

Med tanke på vädret så tillbringdes den inomhus. Såg första avsnittet av "Det blir bättre" och det var så himla bra. Blev väldigt berörd. Nu blir det nog att se följande avsnitt på nätet, för misstänker att jag kommer missa det när det går på tv.


Amanda var en duktig tjej på dagis, en olycka hade bara skett. Så nu kör vi på, inga blöjor alls på dagen, bara på natten. För hon är så stolt när hon får berätta att hon har trosor på sig istället.

Nu förrsten ligger dom små grynen, räckte med några små korta historier ur en godnattbok innan hon var trött. Bara att plocka i ordning efter dagens bus, sen ska jag sätta mig till rätta och se premiäravsnittet av "Klockan åtta hos stjärnorna"


Ha det fint!!

Av Malin Berg - 27 april 2011 07:27

Får en tår i ögat när jag tittar ut, var är solen?? Gårdagen var en sådan perfekt dag, helt underbar ett sådant väder vill jag jämt ha. Vi tillbringade dagen hos en vän som bor ute på landet. Det var längesen jag såg Amanda så glad och lycklig som hon var just då. Energin såg inget stopp, om hon hade fått hade hon varit kvar där än. Jag fick tillsut bära ut henne för att hon någonsin skulle följa med till bilen. Vi hann inte köra särskilt långt innan ögonen föll ihop och enegrin rann av henne på ett kick.

Med lite saft och en smörgås blev hon pigg igen.

Nu har vi en införskaffat i en TomTom Gps, det fanns en till ett hyffsat pris, men de är inte dåliga på att låta en betala ett överpris, ifall de vill att dom gör nedladdningen av nyaste kartor och annat grejs, kring 300:- spänn ville de att vi skulle betala, vilket vi inte gjorde, utan nöjde oss med att bara köpa GPS:en, som jag misstänkte så behövde man inte vara nån IT-tekniker för att lösa det problemet.


Idag är det dags för dagis igen för Amandas påskledighet på en vecka.

Jag och lillkillen får roa oss mestadels inomhus idag, kanske plocka iordning i barnens rum eller någon annan rolig syssla? :)




Av Malin Berg - 26 april 2011 06:46

Tisdagmorgon och solen börjar lysa upp bigarråtrådet. Dagens utflykt går till en kompis och hennes döttrar. Ska testa och låta Amanda åka utan blöja, och istället packa ner pottan och en del ombyten. Vill börja på allvar vad det gäller hennes potträning. Igår satt hon för första gången på toaletten, men på en slags insats, som sätts på toaletten och gör så att hon själv kan kliva upp och sätta sig på toa.

Nu har kvällsrutinen fått en ändring, och det är bara hon som bestämt det, för skippar hon tv:n innan sängsdags och vill hellre lyssna på en bok i soffan.


Texas tar sig fram på golvet mycket bättre, och han vill gärna kravla sig upp mot det mesta, upptäckarens tid är här!

Strax blir det frukost, ska se om jag hittar mitt smaksatta kaffe, fyllde ju på vatten i kaffekokaren igår och skulle bara hämta ett nytt paket kaffe i skåpet, men till min förvåning hade vi inte nått mer, som jag trodde. Vilken besvikelse. Så det noteras upp på dagens inhandlingslista. Hur ska jag annars klara de tidiga mornarna.


Mot köket!!!

Av Malin Berg - 24 april 2011 17:55

Nu har vi varit och sett "Mora träsk" det var bra och mycket underhållande. Amanda var lite försiktig i början och mest tittade på, men när det sedan var upp och stå och låtar hon dessutom hört och gjort på dagis blev hon en helt annan tjej, hoppa och skutta. Och med en autograf så blev det heka lite bättre.

Vi har nu efter mat tagit en promenad till lekparken och gungade och åkte kana. Så nu är de små barnfötterna smutiga och håret fullt med grus, så ett bad sitter alldelles perfekt nu!


Sedan ska jag i lugn och ro sitta ner och läsa Aftonbladet, som jag blev helt förstäckt över det höga priset. 37 kronor för tidning och bilaga. Så det blir inte att lusläsa denna gång, kan jag lova!!


Ha en skön kväll!!



Av Malin Berg - 24 april 2011 07:07

Så såg våran påskafton ut. Vi började dagen med äggfrukost, Texas fick för andra gången i sitt liv smaka ägg, det är sisodär tycker han, men när gröten är slut och vi andra äter så blir det ju så frestande, anser han.

Vi tog lunch lite tidigare an vanligt för att vi skulle hinna besöka mor och far i deras sommarstuga. Ett strålande väder och mycket bus. En helt perfekt dag. Det blev en salig blandning av kakor, bullar godis och ostbågar som till slut smulades ner i plastmugg och där hade hon säkert fått nog av godsakerna, för en stund.

Att vattna blommorna var också en fröjd. Och mormor visade vart dassset var, för något sådant hade inte Amanda fått skåda förr. Hennes reaktion på dasset var:

- Konstigt!

Sen ville hon visa den nya upptäckten för alla inblandade.

När klockan började ticka iväg och magen började ropa efter mat, drog vi hem och drog igång grillen, njöt av solen strålar, den kalla ölen som rann längs strupen.

Nu satt vi ute på altanen till Amandas stora glädje. Efter middagen började Mathias att skruva upp staket. Vi stod brevid och hejade på. Barnen började bli trötta, och det blev dags för sängen, dock fick Amanda sitta uppe en stund till eftersom det inte fanns någon direkt antydan om att visa nån trötthet. Men vid halv åtta, sa jag vänligt men bestämt att nu är det sängen. Och så blev det.

Efter att barnen somnat, satt vi ute vid staketet och Mathias skrivade upp ett par till. Nu har vi kommit väldigt långt och trolitvis blir han klar nu på förmiddagen.

Då väntar nya projekt. Vad jag kan önska ibland att vi bara kunde knäppa med fingret så var allt klart.

Men nu blir det iallafall lite städning av köket...tjohoo och sedan frukost.


Ha en bra dag och låt solen lysa på dig!!


Av Malin Berg - 22 april 2011 17:54

Fy tusan vad trött jag blev efter maten. Gick upp till Amandas rum och ställde in alla böcker jag tagit hem från mammas källare. Hon ville då även höra en saga. När boken var slut, låg en kudde nära till hands, huvudet blev tungt och så skönt det var att blunda en stund.

Snart är det dags att byta om på barnen, så det kommer i säng till sju.


Nu har våran duktiga kille lärt sig att vinka och klappa händerna.


Önskar alla en bra fortsatt kväll!! 

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards