2barnsfamiljen

Alla inlägg under februari 2013

Av Malin Berg - 28 februari 2013 07:38

Att få äta en smaskig frukost och samtidigt titta ut på en morgonsol och klarblå himmel.

Av Malin Berg - 27 februari 2013 14:56

Är hemma en kort stund, eftersom jag har delad tur, jobbade förmiddagen, snart är det dags att jobba kvällspasset.
Vilket underbart väder vi har fått idag, vårkänslorna spritter i kroppen. Ännu gladare hade jag varit om vägen till jobbet inte hade varit så dålig, moddigt och slirigt...jaja..det försvinner väl snart.

Hoppas alla får en skön dag!!

Av Malin Berg - 26 februari 2013 11:33

Att dra på solbrillorna höjer humöret!

Hoppas alla får en solig dag!!

Av Malin Berg - 24 februari 2013 19:36

Efter en lång arbetsvecka så avslutas den på bästa sätt. En god middag bestånde av helstekt rådjur med honungsglaserade rotsaker och rödvinssky. Ett glas rödvin blev såklart till. Nu ska det slappas i bastun och sedan en skön dusch. Kan en söndag bli bättre?
Har idag möblerat om i finrummet, baren fick ändra plats och det blev mycket bättre.

Gårdagens melodifestival hade iallafall årets bästa deltagare med, Ralf Gyllenhammar. Kanonlåt!! Hoppas den blir årets vinnare.

Ha en fin kväll!!

Av Malin Berg - 22 februari 2013 09:10

Så lång blev min löpning i morse. Plus att jag efter körde styrka på överkroppen och magen.
Nu är frukosten uppäten och en dusch lockar nu.
Igår rensade jag ut för små kläder från barnen och för stora kläder från mig, som nu ska lämnas in på busfrö.

Nästa vecka ska jag lämna in saker på Västervikshjälpen. Secondhandbutiken vid stenhamra, där pengarna går till att hjälpa främst barnfattigdomen i Västervik.

Ha en fin dag!!

Av Malin Berg - 20 februari 2013 14:58

Vill jag inte riktigt kalla mig, även om det är kul att baka en god kaka med barnen. Så blev det idag. Efter att ha rensat ut ur barnens garderober så kändes det gott med en fika med trollen. Så.fixade en sockerkaka med äpplen i. Så värmde jag på ett par bullar och ihop med rykande hett kaffe så smakade det fanastiskt.

Nu är det dags för kvällsjobb.

Ha det fint!!

Av Malin Berg - 19 februari 2013 08:22

Så var det tisdag och det börjar närma sig slutet på denna månad. Vilket i och för sig är bra, bara närmre till våren.

Började denna morgon som alla vardagsmornar och lördag med träning. Idag blev det en timmes powerwalk. Väldigt skönt. Älskar att börja morgon med nån sorts träning, det liksom rensar hjärnan på tankar, så det är bra för både kroppen och knoppen.
Igår blev det en härlig dag med barnen. Först fixa vi kvällens middag, rådjursstek som stå på spisen och puttra under förmiddagen. När den var klar åkte vi in till stan och åt på mc donalds, sen köpte vi present till Amandas kompis som har kalas på lördag. Sen blev det ett par jeansleggins till mig på busfrö.
Barnen var så duktiga och vad skönt det är att Texas för längesen slutat att åka i vagnen, i detta måddet så är det mer i vägen än till nytta.

Nu ska det bli gott med frukost.

Ha en skön dag!

Av Malin Berg - 18 februari 2013 07:51

Tog lite sovmorgon idag. Så nu är det dags för veckans första motionspass. Sen frukost och blir det en mysig dag med barnen. Är enda lediga dagen denna vecka, så får verkligen passa på.

Ikväll är det dags för bugg igen, ska bli så kul.
Ha en fin måndag!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards