2barnsfamiljen

Alla inlägg under juni 2012

Av Malin Berg - 29 juni 2012 08:12

Idag tog jag en välförtjänt paus i från träningen. För jag hade tänkt att komma ut, men när jag är klar att gå ut, kände jag mig så le och trött, så valde att lyssna på kroppen, så tog en dusch och kröp sedan ner i sängen igen. Det var otroligt skönt och barnen var så lugna. Men jag är åter ute på banan imorgonbitti.

Så nu har vi fått i oss frukost, så snart beger vi oss ut i junisolen och klipper gräs och röjer lite buskar som växt på sig lite för mycket.

Sen far vi in mot stan och tar en lunch.


Igår hade Mathias en överraskning när jag kom hem, nya träningsredskap, som vi båda har stor användning för. En magtränare och push up bars, man håller i dom när man gör armhävningar, istället för att sätta ner hela handflatan. Vilket underlättar väldigt mycket för mig, eftersom jag undvikigt armhävningar pga att min ena armled får för står påfrestning och då gjort allt för ont. Men nu får jag ínte den vinkel på handen. Perfekt!


Längar något enormt efter våran Helsningfors kryssning. Men nu är det bara tre veckor kvar!


I sommar har vi även planerat en tripp till Ölands djurpark med barnen, och en dag på Astrid Lindgrens värld, men den blir vi bjudna på av Nordea!


Ha en fin fredag!




Av Malin Berg - 28 juni 2012 08:05

Äntligen vaknar jag till solen som skiner utanför fönstret. Så det var ut på min jogging sväng. Idag använde jag mig av en app som visar antal kilometer och tid, även hur många kalorier som förbränns. Men jag var mest intresserad av att veta hur lång sträckan är. Ca 3 km. Idag blir det även cykling till jobbet. Så får be till vädergudarna att vädret håller sig så här. Nu när frukosten är uppäten och solen skiner utanför så tänkte jag ta med barnen till skogen och plocka blåbär, såg att det kommit lite när jag gick där igår. Ha en fin torsdag!

Av Malin Berg - 27 juni 2012 12:51

Så var jag uppe och igång med lunchen efter min jobbarnatt. Tog cykeln till jobbet igår, så blev ju morgonträning imorse när jag skulle cykla hem, det var svettigt, men det är ju meningen, så det satt gutt med en dusch när jag kom hem och en proteinsmoothie innan jag la mig för att vila.


Fasen vad grått det skulle bli på himlen nu, jäkla väder!!


Jag vill ha sommar och sol!





Av Malin Berg - 24 juni 2012 16:00

Nu är vi hemma efter våran helg i Misterhult, med ett avbrott för nattjobb på midsommar. Vi har haft det så himla härligt. Barnen har trivs som fisken i vattnet och det har varit så lugnt och skönt. Bella skötte sig kanon.

Vi har ändå haft rätt tur med vädret, det höll uppe med regn när vi grilla och kunde sitta ute och äta.


Idag har det väl varit mindre bra med vädret, vi hann ändå bort till Misterhults skola för att åka rutchekana. Sen kom regnet, så var det bara att dra sig tillbaka.

Efter mätta magar efter lunchen, fick Texas en efterlängtad lunchvila och vi andra slappade i soffan. Lyssnade på P1:s sommar, med David Hellenius. Åt lite snacks och jordgubbar och grädde och kladdkaka.


Efter radioprogrammet drog vi oss hemåt, med ett stopp på Ica Maxi, köpa kött till grillen. Så nu ska den sättas igång, så vi får i oss lite kvällsmat.

Sen blir det soffan igen, och titta på nån bra film.


Vi har haft en helt underbar midsommar. Tack mamma och pappa! Vi kommer snart igen till er!!



Av Malin Berg - 22 juni 2012 06:50

Den helt ultimata midsommarmorgonen, väldigt härligt! Det var bra svettigt ute på löpningen idag, men så jäkla skönt! Något som också var lite halvsvettigt, var cyklingen till och från jobbet igår. Trodde att det var drygt 8 km, men när jag sökte på väbeskrivning för att då se antalet km, så stod det 10 km. Jag kände mig då ännu lite stoltare, för att jag ändå klarade det på 30 minuter. Men ack ack var ont det gör i benkotorna i baken..:)


Nu har jag iallafall fått i mig frukost, och lagt över musik till telefonen, vi tar med oss dockningsstationen så vi kan lyssna på bra musik hos mamma och pappa.

Men det är så tyst i huset, bara diskmaskinen som låter. Det körde ihop sig lite under eftermiddagen igår, Mathias fick hänga med på fotbollsmatchen som spelades borta igår, men det löste sig till det bästa, barnen blev hämtade av farmor och farfar, så de fick ligga över i Hummelstad.


Strax ska jag packa ner det vi ska ha med oss, blir lite mat och lite dricka. Lite uteleksaker till barnen, ifall vädret kan hålla sig såhär.


Jag önskar alla en fin midsommar!


Av Malin Berg - 21 juni 2012 07:07

God morgon!

Morgonpromenaden är färdig och nu kokar äggen på spisen, sen är det bara att fixa det sista till frukosten, sen sätter vi oss på altanen och njuter!

Barnen är finklädda idag, eftersom idag är det midsommarfest på dagis. Dans runt midsommarstången och tårta och saft!

Jag har tyvärr ingen möjlighet att delta, just för att jag börjar jobba på eftermiddagen. Men innan jobbet drar igång ska jag ner till stan och luncha med Linda. Vi ska testa det nya stället "Guldkant", se om det är bra!


Idag ska jag även skippa att ta bilen till jobbet, idag blir det cykeln. Tog en cykelrunda igår, det känns i baken idag...hihihih...

Är så härligt att kunna variera min träning..det ger resultat! -12 kg


Nu så är även allt inhandlat till våran midsommarfest till fredag och lördag med mamma och pappa.

Mycket härliga jordgubbar, på tal om det så ska jag ner ocfh titta till våra gubbar!!


Ha en skön dag!

Av Malin Berg - 19 juni 2012 14:58

Idag kom mitt armband jag skickade efter från en studiekompis från komvux, som gör jättefina smycken. Hon lägger upp sina verk på facebook i en grupp som heter "Det är (s)mycke nu!" Detta armband som denna gång skulle få pryda min armled, är ett med rosa, lila och vita pärlor med tre skyddsänglar, har haft det som önskan då hon designade dom. När jag imorse fick se den, såg jag att de tre skyddsänglarna var i tre olika storlek. En för Texas, Amanda och Mathias. Jag skrev till henne att jag hade  haft den tanken, och det roliga var att det var precis hennes tanke när hon designade denna! 

http://www.facebook.com/#!/groups/390682037640771/


Hoppas att det går att följa länken till gruppen. Annars sök på "Det är (s)mycke nu! och ansök om att få vara med i gruppen.   
 



 

Av Malin Berg - 16 juni 2012 07:53

Vilken tur jag hade som hann komma iväg på min morgonrunda innan detta väder kom.

Så nu intar jag min frukost samtidigt som jag hör hur regnet slår mot taket.


Igår var det återbesök för Amanda, för synkoll på bvc. Förra gången hade hon pekat fel och hon var osäker ifall det var så att Amanda inte såg eller om det bara var okoncentration. Det var det sistnämda. Igår så gick allt galant. Så nu är nästa synkoll nästa år.


Efter bvc lämnade vi barnen, för att sedan äta lite lunch, vi åkte efter det till Gränsö spa. Riktigt mysigt och avkopplande. Enda störningsmomentet var gubbarna som höll på med glasdörrarna, ett jävla borrande och bankande. Men det försvann efter ett tag.

Vi sa det att detta skulle vi unna oss en gång på våren och en gång på hösten, för det var väldigt bra!


Ha en mysig lördag!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards