2barnsfamiljen

Alla inlägg under mars 2012

Av Malin Berg - 29 mars 2012 12:46

  Dessa kom idag på posten, som jag beställde via inreda.se




Av Malin Berg - 29 mars 2012 06:59

Min träningskompis Bella!

På morgonen för undantag då jag jobbat natt, så ringer klockan 5:30, då är det bara att klä på sig och ut och ta en rask promenad på ca en halvtimme.

Idag blir det eftermiddagsjobb för mig, men som igår när jag börjar vid sju, så tar Mathias barnen, så när jag är tillbaka och ska hoppa in i duschen så står de beredda att åka med pappa till dagis.

Så just nu är livet på topp!


Nu blir det frukost!

Av Malin Berg - 27 mars 2012 18:26

  Redhead!

Av Malin Berg - 23 mars 2012 08:35

Har tagit min morgonpromenad med Bella, idag när jag har en ledig dag och då inte så bråttom tillbaka hem, så tog vi svängen förbi dammen. Frukosten är uppäten och nu leker barnen.

Vi tar det lite lungt nu ett tag innan vi börjar packa ihop en massa grejer som ska slängas på tippen. Vi ska även in till stan för att sedan äta lunch på kinan brevid västerport, nu var det ett tag sen. På vägen hem stannar vi till för att handla inför helgen.


Imorgon ska jag och en kompis och hennes barn gå på barnbasaren. Gå och kika om det finns lite skojiga saker till barnen. På tal om försäljning, så la jag ut min crosstrainer i förrgår, den köptes mest för det dåliga samvetets skull, och samvetet minskade inte precis när man var dag såg maskinen stå här och samla damm. Så igår kom ett par och titta på den och slog till och köpte den.


Den här helgen känne rjag kommer bli så skoj, få en helt ny färg i håret, så förväntasfull över vilken färg de kommer välja. Och nästa helg kommer också bli helt underbar, då Mathias och jag nu bokat bord på Black Rock Grill, det ska ätas god mat drickas gott vin och avslutas med en krogrunda.


Men det är nästa vecka det, nu tar vi denna helg och gör den till den bästa! 





Av Malin Berg - 22 mars 2012 07:05

För några dagar sedan så läste jag på hårsalongen people sida på Facebook att de sökte hårmodeller, jag skickade en intresseanmälan och igår kväll fick jag svar. Jag kom med!! Så på söndag ska jag befinna mig på salongen, helt ovetande om hur mitt hår kommer se ut. Nu kommer jag gå med ett leende på läpparna hela dagen!!

Av Malin Berg - 20 mars 2012 09:07

Åh, så skönt. Nu har min envisa förskylning äntligen släppt. Att svälja var som att svälja ståltråd. Men nu är den väck, så även hostan som höll på att göra mig galen, men nu känns allt mycket bättre.

Innan frukost idag så tog barnen och jag en promenad med Bella. Hade tänkt att Texas skulle få åka vagnen runt, men nu har vi kommit till stadiet då han hellre vill gå med syrran. Så det blir nog inte så mycket mer vagnåkande för honom, men det glädjer bara oss. Som en bvc sköterska sa till ss när vi gick på bvc träff när Texas var liten. "Lär barnen att gå."


Efter våran promenad så blev det frukost. Nu har det blivit lite tv tittande för barnen, innan de ska till dagis. Jag jobbar eftermiddag, därför lämnas de vid elva, precis innan lunch.



Av Malin Berg - 18 mars 2012 09:10

   


Ebba, nu lyser solen varje dag på dig, precis som du älskar. Du jagar säkert redan för fullt, en stor tolvtaggare.

Amanda såg dig inte när hon tittade upp i himmlen, men vi vet att du ser oss varje dag.


Vila i frid älskade Ebba nu i din himmel!

Av Malin Berg - 7 mars 2012 07:35

Under måndag kvällen och natten när jag jobbade kände jag att jag började få en släng av en förskylning. På morgonen när jag kom hem, var barnen på övervåningen med pappa. Lillkillen hade mått dåligt och fick då tvätta av sig. Så då var vi alla hemma igår. Men han har mått mycket bättre, så vi kan nog utesluta magsjuka. Men eftersom jag är ledig idag så är vi hemma idag och tar det lugnt. I vilket fall innan jag gick för att sova i går morse tog jag en liten whisky och hoppades att alla basilusker ville dö rätt snabbt. Jag mår faktiskt bra mycket bättre. Men det dock inte tack vare whiskyn utan har även tagit hostmedicin, halstabletter, nässpray, ingefärste och ganska mycket vila. Gick upp och la mig i sängen redan vid åtta, men tittade på tv till tio innan jag somnade. Nu tittar barnen på musse. Om temperaturen ute kan stiga lite jämnfört med nu så tar vi en promenad för att få lite luft.

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards