2barnsfamiljen

Alla inlägg under april 2012

Av Malin Berg - 29 april 2012 14:35

Igår satt vi ute på altanen, grillen var igång och rosevinet upphällt i glaset. Trots mulet och lätt regn, var det så himla skönt, infravärmen fick skjutsa på mer lite värme.

När barnen lagt sig, satt vi ute ett tag, för att sedan flytta vidare in till bastun för att sedan återvända till altanen.


Under en tid har vi varit ute efter nya köksmöbler, så för några dar sedan såg jag på blocket en kökssoffa och två stolar i antikvitt, precis sådant jag letat och tänkt att jag velat ha. Så imorgon ska vi in till stan för att titta på det, åh så glad jag är!


Om en stund ska dagens middag fixas i ordning, ugnsbakad lax med kokt potatis och broccoli. Det blir tidigare middag än vanligt, vi ska nämligen gå bort till gunnebos fotbollsplan och se när B-laget har match. Mathias är ju en av tränarna och idag är det han som har huvudansvaret för att coacha killarna.


Hoppas alla får en fortsatt bra söndag!

Av Malin Berg - 27 april 2012 07:49

Så var det fredag igen, härligt. Det är väldigt skönt att ha hela familjen samlad hemma. Klev upp vid sex för att ta min runda. Så nu dricker jag min frukost.

Måndag den 7 maj ska jag ner till Vo torpet, då är det dags för en nystartad träningsgrupp för enbart tjejer i alla åldrar som tränar ihop, oavsett hur mycket eller lite man tränat så kan alla vara med, för att både ge sällskap och motivation + att det hela är gratis. De ska sedan fortsätta en gång i veckan, vilket passar mig jättebra!

Är nu väldigt glad, då jag nu kommit under 80 strecket, så nu ska jag bara köra på ännu hårdare!!


Vi ska idag kolla in nya snackisen Dollarstore, se om det är något att ha. Men visst kan det vara kul med roliga och billiga prylar, men har vi inte nog med det, vilken butik blir tvungen att slå igen, för inte kan rusta, karlsson, öb och nu detta Dollarstore överleva allihopa. Skulle hellre se att Cubus eller Gina Tricot kom, som det snackades om ett tag.


Dagens lunch idag blir räksallad med avokado och fredagsmyset består av tomat och basilikakyckling med fullkornspasta.


Nu ska jag softa en stund, Amanda tittar på Ice Age som vi spelade in igår. Sen börjar vi hjälpas åt med att städa huset.


Ha en mysig fredag!


Av Malin Berg - 26 april 2012 08:30

Torsdag pch stängningsdag på dagis, men jobbar eftermiddag idag, så barnen är hemma, sen kommer Mathias hem lite tidigare, så jag kan ta bilen och åka till jobbet.

Funderade igår hur jag skulle kunna få tillfälle att träna idag, visste att jag inte skulle hinna ta någon morgonpromenad. Men då hittade jag bra träningsprogram på youtube, så det var bara på med träningkläderna och armledsvikterna och sätta igång. Barnen roade sig med att både titta på och gå och leka.

Vill kunna röra på mig minst en gång om dagen, jobbar jag som igår, förmiddag så hinns det med både morgon och kvällspromenad.


Vad vi hittar på under dagen har jag ännu inte funderat ut, men att vi kommer ut med Bella är en sak som är säker iallafall.

Nu ska jag dricka upp resten av smoothien, sen ska jag dra på mig lite kläder.


Ha en bra torsdag!

Av Malin Berg - 24 april 2012 13:01

Äntligen ska jag och Mathias ut på våran första längre resa. Nu så är Helsingforskryssningen bokad och snart även betald. Och blev så glad att vi kunde uppdatera hytten, eftersom resan är en budgetresa och då var ända skillnaden hyttstorleken och utförandet. Så nu åker vi med en lyxhytt på 12 kvm. Så blir det att läsa på lite om Helsingfors.


Vaknade för en stund sen efter nattens arbete. Även fått i mig lite lunch, så snart är det dags att hämta barnen.

Blir att börja med middagen på en gång när vi kommer hem, det ska bli raggmunk idag. Så ska jag försöka hinna med en promenad ikväll. Imorgon bitti är ordningen återställd igen, då är det dags för morgonrundan igen.


Börjar att fundera och knåpa ihop en lista över vad som ska tittas efter när vi är och shoppar i Ullared. Ska bli så kul att få ha med sig Mathias.


Ha en fin tisdag!

Av Malin Berg - 22 april 2012 16:45


Nu finns en nyhet i såsdisken, för alla som gillar bearnaise.

Till dagens middag, ugnstekt lax med kok potatis och grönsallad, och så en klick av denna läckerhet. Utsökt syrlig smak av citron och vitt vin.

Det gick hem även hos barnen! 

Vi kan tänka oss att använda såsen till en räk eller tonfisksallad, istället för dressing.


Denna produkt har jag fått möjligheten att prova genom Buzzador, skulle du vara intresserad av att gratis få en burk på 225 ml, så är det först till kvarn som gäller, jag har fem burkar kvar. 


Som buzzador får du utan kostnad testa nya produkter och tjänster.

Hur länge det dröjer innan du kommer med i din första kampanj kan variera från någon vecka till månader beroende på hur väl du passar in i de kommande kampanjerna.

När det finns möjlighet att komma med i en kampanj så får du besked om det via mail.


http://www.buzzador.com/se/page/bli-foerst-med-att-prova-nya-produkter-och-tjaenster


Lycka till!!



Av Malin Berg - 21 april 2012 08:44

Igår var det som sagt en ledig dag, vi åkte in till stan rätt skapligt, för att först åka till Elgiganten för att köpa en mixer. Så jag nu kan göra min smootie på morgonen.

  

Powersmootie


Morgonen promenad går jag nu själv, när jag hade med Bella på den svängen jag nu har börjat gå, som är en grusväg in i skogen, så kan ni räkna ut att Bella är mer intresserad av att lukta sig till ett rådjur ( som vi även såg ett i torsdags) än att lyssna på mig. Så från och med i går, så går jag nu den svängen själv, för att sedan ta Bella på en sväng efteråt.

Efter att vi varit på elgiganten, så åkte vi ner till intersport, Mathias skulle hämta ut ledaroverallen. Då passade jag på att köpa tyngder att fästa runt armlederna. Har ju en på varje fotled, för att ge mera motstånd.

Dessa fick det bli och som även fick bli insvettade under morgonen.

 

Idag ser det ut att bli samma trista väder som igår. Så vad som ska hittas på idag, har jag ingen aning om.


Ha en fin lördag!!

Av Malin Berg - 19 april 2012 13:55

Snart är denna jobbardag slut, så efter det ska jag åka och hämta barnen på dagis. För att sedan laga middag, ugnspannkaka med råkost och knaperstekt bacon. Imorgon är hela familjen ledig. Vad planerna blir är ännu inte uttänkt, men det blir nog lugnt. Jobbet väntar på lördag, då jag jobbar natt. Det har gått väldigt bra för texas att sova i sin barnsäng, han brydde sig inte när vi bar ut spjälsängen. Men har lagt ut sängen till försäljning, men det var visst inte så lättsålt som jag trodde. Men den får ligga ute tills någon nappar. Den får flytta upp till vinden så länge. Ha en fin torsdag!

Av Malin Berg - 17 april 2012 09:37

Nu var fem dagars ledighet slut, men det gör mig ingenting, har längtat så mycket efter jobbet. De ger mig så mycket energi.

Barnen ska om en stund lämnas på dagis, sen ska jag åka in och handla för helgen och nästa vecka. Denna veckas middagar är redan inhandlade, men förra veckan.

Har sökt efter nyttiga smooties att dricka som frukost, fann då denna, en powersmootie med hallon, naturell yougurt, kesella, linfröolja, psylliumfröskal, banan och gojibär.

Vill du ha receptet, gå då via denna länk:


http://www.tasteline.com/Recept/Powersmoothie


Ska även åka och lämna in lite barnkläder på busfrö. Och ska även försöka hinna med en långpromenad med Bella, vid ett annat ställe än där jag brukar gå, självklart så gick vi i morse, men vill se hur lång tid promenaden kan ta, ifall att jag ska börja gå den stället, pga att den är längre, nu behövs det lite mer, efter att ha gått min 30 minuters runda på morgonen.


Och så är nu resan till Helsingfors bokad med Mathias till hösten. Vi valde den lyxigare, skillanden var att hytten var något större, liknade mer ett hotellrum, än en hytt. Men det skilde så pass lite i pris, så då kunde vi gott lägga på lite.

Och till min gläjde så jag att på våran 5-åriga bröllopsdag den 9 juni, är en lördag och ledig helg, kan det bli bättre. Det ska givetvis firas, så det ska bokas bord på Skärdgårdvillan (fd Krabbes Krog) vi återvänder där allt en gång började en skön junidag för 10 år sen.


Nu är det dags att ta på ytterkläder och åka iväg.




Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards