2barnsfamiljen

Alla inlägg under oktober 2012

Av Malin Berg - 31 oktober 2012 13:13

Efter ett pass på gymmet, väntar jag nu på att klockan ska gå, för att lämna in bilen för att få framdäcken bytta.
Bokade in en solarietid för att få klockan att gå, så det blir det efter passet imorgon.
Efter verkstaden ska jag hem och äta lite käk och se hur långt byggjobbarna kommit, de har börjat lägga golvet till altanen nu, så snart börjar de med staketet. När det nu mätte kom de fram till att altanen blir ca 55kvm, alltså lite större än beräknat från början, vilket är ett plus.

Av Malin Berg - 29 oktober 2012 07:53

Men min morgon började för ett par timmar sedan. Drog på mig träningskläderna och körde ett 40 minuters zumba pass.

Riktigt skönt, och duschen och frukosten efter är ju extra härlig.


Så nu är det lite lugn och ro innan jag tänkte dra med barnen till stan och busfrö, har ju fått det angenäma problemet att mina stickade tröjor jag haft innan är för stora.


Ikväll ska det bli bio, jag och Mathias ska se Skyfall.


Ha en bra dag!

Av Malin Berg - 27 oktober 2012 08:48

Började morgonen med en god frukost med barnen. En stor fördel med den mörka morgonen är dom ljus man kan tända upp och mysa lite extra.
Sedan drog jag igång dagens lunch/middag som blev ljummen bulgursallad med kassler.

Altanen börjar ta form. Hoppas nu bara snön kan vara utom synhåll veckan som kommer.
Det svarta betong taket är på plats och helt klart. En stor förbättring. Skönt också att allt såg bra ut och att inga skador fanns på taket innan.

Ha en bra dag!

Av Malin Berg - 26 oktober 2012 13:02

Efter en hektisk morgon med veckohandling med barnen var det gött att åka till gymmet och köra ett rejält pass.
Så nu avslutar jag mitt träningspass med denna.
Så jag får nått i magen innan lunch som idag blir räksallad.

Idag kom även mitt zumba hem...yehoo!!

Ha det gott!

Av Malin Berg - 22 oktober 2012 18:48

Idag har vi tagit det mest lugnt, men byggjobbarna har minsann inte legat på latsidan, taket är nästan färdigt.
På eftermiddagen var jag hos frissan. Nu är det så snyggt, trivs kanon i denna frissa. Nu är det rakat på alla sidor utom mitt på huvudet, en sk undercut.

Sen så har vi även bokat biljetter till Eldkvarn den 10 november, när de spelar i stan. Ska bli grymt!
Nu är det snart påfrestande för grynen. Då blir det slapp i soffan. Har fastnat för den nya serien "Torka inte tårar utan handskar"

Ha en bra kväll!!

Av Malin Berg - 16 oktober 2012 07:15

På fredag eftermidddag styr bussen mot Vimmerby. Vi tar in på Karaktärshotellet för att sedan åka vidare mot Brygghuset, som ligger brevid Åbro Bryggeri, där ska det bli Oktoberfest. Tysk buffe, musik och öl i sejdlar.

Ska bli jättekul och hoppas det blir massor med folk. Och att sova på hotell känns extra lyxigt.


 

Detta är nästa evenemang vi ser i fram emot. Ska bli askul att få höra dom. Längar som tusan!!



Men detta är stort! Kommer längta hela vintern och våren, men får stilla min längtan genom att lyssna på dom.


  Nu är det dags att fixa dagens lunch. Åker och tränar sedan på Actic.

Ha en kanondag!!

Av Malin Berg - 14 oktober 2012 08:42

Det är en underbar känsla att titta på sig själv i spegeln när man blickar tillbaka på gamla bilder. Jag tycker jag ser bra många år äldre ut när jag vandrade runt med många extrakilon.

Nu är "gamla" Malin borta och "nya" hälsosamma Malin är här för att stanna!!        



Av Malin Berg - 13 oktober 2012 08:01

Efter en vecka med mycket kvällsturer ska det bli härligt att få vara med barnen hela dagen.

Idag var det lite roliga grejer som händer nere på stan som vi tänkte åka på.

Först ska vi till biblioteket där det vid elva är sagostund för barnen. Sedan tar vi lunch på subway som nu firar 1 år med lite billigare priser och ponnyridning och hoppborg.

Nu får vi bara hoppas att regnet vill hålla sig borta.


Under kvällen ska vi ta en bastu allihopa som var Amandas önskemål. Så denna dagen kommer bli väldigt härlig.


Hoppas alla får en skön helg!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards