2barnsfamiljen

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Malin Berg - 23 augusti 2011 17:56

I jakten på att hitta höstgarderoben för Texas och Amanda, tror vi nu att det är komplett. Var på "Busfrö" tyvärrr fanns inget intressant inne just nu, inte i regnkläders väg iallafall. Men det blev en liten tunn mössa och två böcker till barnen. Men tog en sväng in till Lager och då fann vi ett ofodrat regnställ, helt perfekt. Texas fick prova och oj så bra det blev. Nu kan ha plaska och leka bäst han vill på dagis.

När vi var på hemmaplan började våran rensning av kläder, fy sjutton vad kläder man har, men mycket var för liten (av nån underlig anledning????)

Så nu ska det bli ordning på torpet, det ska hängas upp så det blir lättöverskådligt. Inte mosa in, som det blir efter ett tag.

Och i en av garderoberna finns en liten dörr, har innan inte riktigt tänkt på vad som finns därbakom, men när allt revs ut tog vi oss en kik. Det är som typ en vind, det finns en likadan men på andra sidan rummet. Hängerna ni med?? Så det är superbra förvaringsplats för saker som annnars bara står i vägen, men som ska vara lätt att plocka fram.

Nu ska snart barnen få sin pyjamas och kvällsmacka/välling.


Imorgon är det tandläkaren för mig, usch, se om jag skött mig...hihih. godisgrisen Malin...

Av Malin Berg - 23 augusti 2011 06:42

Första veckan som arbetslös har tagit sin början. Med blandade känslor. Jag hoppas att min a-kassa kan gå liiite snabbare med sin utbetalning dennaa gång, vill inte stå utan pengar där i oktober. Sen hoppas jag naturligtvis att jag får jobba en del extra. I veckan ska jag höra av mig till beamnningen och boka en tid så jag kan komma ner och prata lite, så de kan ha mig som vikarie där, men väntar lite än med det. Vill veta hur det går med jobbet jag sökt.


Halsont=höst?

Jag ser det iallfall som höst ute, även om det teoretiskt sätt fortfarande är sommar eller sensommar. Äsch, sensommar eller höst, ont i halsen har jag. Så nu blir det drick-massa-te-med sjuhelvetes-massa-honung AB


Inför dagisstarten imorgon har jag rensat alla fyra garderober i hallen, jisses vad saker man hittar, som man trodde man hade slängt. Och så ställer man sig frågan....hur kom de dit från början? Alltså hittade en del kläder som tillhörde mig, men vad gör dom i den garderoben, och framförallt, varför ligger de inknosade i ett litet hörn?

Idag blir det en tur till "Busfrö" där kan man nästan alltid hitta det man behöver.


Nu ska det röjas lite disk i köket, sen blir det frukost. Idag satsar vi på havregrynsgröt och kokt ägg.

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards