2barnsfamiljen

Alla inlägg under juni 2012

Av Malin Berg - 12 juni 2012 07:20

Efter en helg med god mat och god dricka och lite för få timmars sömn kände jag mig något däven i förrgår, energin var inte riktigt där. Så det kändes bra att ha måndagen ledig, då åkte jag och barnen ner till busfrö kring öppningstid och lämnade en påse med urväxta kläder från mig och även en väska och ett par skor.

När vi ändå var där passade vi på att kika runt lite. Jag gillar verkligen deras damkläder. Så nu hittade jag ett linne och en t-shirt och ett par jeansleggins.


Igår så var det åter dags för min kvällsrunda jag tar på måndagar. Energin hade börjat hitta tillbaka. Och istället för att ta bilen bort till Gunnebos fotbollsplan så joggade jag vägen bort, tog sedan två varv på 2,5 sträckan och sedan joggade jag hem. Totalt kring 7,8 km. Och nu har jag nog kommit över en tröskel vad det gäller löpning, vilket innebär att när jag nu hittat min egen takt som är bekvämt att jogga i och när jag känner att trots att jag joggat 5 km har mer ork och skulle kunna fortsätta, för istället för att var helt slut så återfår jag en energi av löpningen.

Det är en otroligt häftig känsla. Ångrar lite att jag inte tog varvet runt dammen igår, nu när jag kände att jag skulle kunna fortsätta, men det får jag göra nästa vecka.


Det enda som bråkar lite nu är min nacke, vaknar och har nog legat lite knasigt. Hoppas det släpper under dagen, ska kanske prova att ha på tigerbalsam, se om det hjälper.


Ska söka runt efter en annan smoothie att göra på morgonen, få lite variation. Så kan jag passa på att inhandla det idag när jag ska handla.


Ha en fin dag!!

<3

Av Malin Berg - 9 juni 2012 09:05

Gårdagens sommarfest blev en härlig kväll. God grillbuffe, barnen var glada, Amanda lekte massor med sina kusiner, det var verkligen full rulle hela tiden. Hon hade innan vi åkte på festen att hon skulle göra, och det blev det, massa dans till ett coverband som spelade.

Kom hem till 10 tiden, då var barnen trötta så det var direkt i säng.

Mathias och jag stannade uppe ett tag till, tog varsin öl ute på altanen, älskar verkligen atmosfären där ute på kvällen, ljuset från slingan i taket, det sköna värmen som strålar ner från infravärmen.

Vi förflyttade senare oss till bastun, riktigt skönt och rejält svettigt. Så det satt härligt med en dusch.


Efter bastun är man så skönt varm i kroppen, så det är mysigt att krypa ner under täcket, så runt 1 kom jag i säng.

Vid sju tiden kom Amanda och kröp upp i våran säng, jag låg och drog mig en liten stund, sen så tog jag med mig Bella på en löprunda.


Idag är det en speciell dag, våran 5 åriga bröllopsdag. Och så firar vi ju även att vi har varit tillsammans i 10 år. År som har varit fyllt med prövningar men mest av kärlek och underbara ögonblick.


Hoppas på många många underbara år till!!


Kram på er alla!

Av Malin Berg - 8 juni 2012 08:44

Har precis avnjutit ett helt underbart hemmagjort GI bröd. Superenkelt att göra och med min köksassistent blir jobbet ännu enklare. Det bästa är att det enda fäskvaran i är naturell yogurt, resten står i skafferiet.

Är visserligen äpple i, men när äppelträdet i trädgården står i blom har jag alltid tillgång till dom.


Igår ca en timme innan jobbet började, ringde optikern, att glasögonen kommit jag slängde mig i bilen och gasa ner. Åh, så glad jag är att äntligen få använda solglasögon.


Nu när frukosten ligger i magen, så ska dagen börja, blir en sväng med dammsugaren för att sedan sätta fart med rabarberpajen. Gjorde rabarbersaft igår, som blev helt klart godkänd. Somrig, frisk och god!


Har även nu på morgonen hunnit med att registera mig på Powerrade´s hemsida "min utmaning". Genom att man skriver ner sin utmaning, får man två gratis nummer av "Runners´s world och en sportflaska. Jag har nu siktet inställt på ett större lopp nästa år. Det ger mig massor med motivation!



Av Malin Berg - 7 juni 2012 09:33

Igår när vi båda var hemma och vädret för en gångs skull såg bra ut, gick vi ut och klippte gräs, klippte ner buskar och rensade jordgubbslandet. Skönt att ha det gjort.


Idag när jag är hemma med barnen till elva, har jag hunnit med min runda, duscha, äta frukost, göra rabarbersaft och sist leta recept i GI kokböckerna och då skriva helgens och nästa veckas inköp av mat.


Hoppas optikern ringer idag så jag kan åka ner och hämta mina glasögon och solglasögon.


Hoppas alla får en härlig helg!!



Av Malin Berg - 2 juni 2012 09:59

Härliga lördag. Men vinden imorse var väldigt kall, när jag var ute. Vid sju anlände jag till jobbet. På bvc igår så vägde Amanda nu ca15 kg och var ca 97 cm lång. Var även synkoll. Igår inhandlade jag en ny kokbok. Det blev 100 snabblagade GI rätter. kommer även att blanda recept med viktväktarboken. Plocka ihop godbitarna. Gårdagens snacks framför tv:n blev mörk choklad, mycket gott!!Ha en bra lördag!!

Av Malin Berg - 1 juni 2012 14:14

Regn och trist väder, att det skulle vara första dagen på sommarmånaden kunde jag inte heller tro. Men har spenderat dagen på jobbet, vilket som varit toppen. Det var Mathias som idag fick gå på Amandas 4-årskontroll på bvc. Han skulle även han titta på ett par joggingskor, så han också kommer igång. Men det ska sägas, han har också gått ner i vikt, 9 kilo. Har idag fått frågan om jag.gått ner i vikt, eftersom det syntes. Vilket är väldigt roligt. Sådant gör att motivationen stiger i topp och allt blir så lätt. Hittade när jag sökte efter en webbshop som säljer coola och snygga t-shirts. Butiken heter shirtstore, de har ett prisvärt sortiment. Så en beställning när skattepengarna kommer skulle sitta fint.

Av Malin Berg - 1 juni 2012 14:14

Regn och trist väder, att det skulle vara första dagen på sommarmånaden kunde jag inte heller tro. Men har spenderat dagen på jobbet, vilket som varit toppen. Det var Mathias som idag fick gå på Amandas 4-årskontroll på bvc. Han skulle även han titta på ett par joggingskor, så han också kommer igång. Men det ska sägas, han har också gått ner i vikt, 9 kilo. Har idag fått frågan om jag.gått ner i vikt, eftersom det syntes. Vilket är väldigt roligt. Sådant gör att motivationen stiger i topp och allt blir så lätt. Hittade när jag sökte efter en webbshop som säljer coola och snygga t-shirts. Butiken heter shirtstore, de har ett prisvärt sortiment. Så en beställning när skattepengarna kommer skulle sitta fint.

Av Malin Berg - 1 juni 2012 14:14

Regn och trist väder, att det skulle vara första dagen på sommarmånaden kunde jag inte heller tro. Men har spenderat dagen på jobbet, vilket som varit toppen. Det var Mathias som idag fick gå på Amandas 4-årskontroll på bvc. Han skulle även han titta på ett par joggingskor, så han också kommer igång. Men det ska sägas, han har också gått ner i vikt, 9 kilo. Har idag fått frågan om jag.gått ner i vikt, eftersom det syntes. Vilket är väldigt roligt. Sådant gör att motivationen stiger i topp och allt blir så lätt. Hittade när jag sökte efter en webbshop som säljer coola och snygga t-shirts. Butiken heter shirtstore, de har ett prisvärt sortiment. Så en beställning när skattepengarna kommer skulle sitta fint.

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards