2barnsfamiljen

Alla inlägg under juli 2012

Av Malin Berg - 10 juli 2012 17:30

Så här blev den nya hårfärgen.

Av Malin Berg - 10 juli 2012 08:42

Efter en ledig helg som var helt fantastisk. Så var det nu vardag igen för mig, tvärtom för Mathias som nu gått på semester. Men det är ändå skönt att som idag då det är jobb på eftermiddagen, att kunna ta dagen som den är. Utan passning av tider till dagis.


Och så är jag så glad över att ha tappat ett kilo till, så nu totalt 14 kg. Trots att jag tagit det lugnt med träning pga hosta. Men har nu promenerat raskt på morgonen. Så helt har jag int kunna släppa motionen, men så mår jag så mycket bättre med hostan också.



Ha en fin dag!

Av Malin Berg - 7 juli 2012 09:48

Nu är barnen lämnade hos farmor och farfar. Så nu ska jag ta en runda med Bella, för att sedan sätta igång med städning. Mathias kommer hem efter lunch, då han fick hoppa in och jobba idag. Den 10 augusti är det dags att utsätta sig för smärta igen. Hade ju tänkt att låta killen i Vimmerby göra den, men igår var det stängt igen, just den fredagen, så jävla typiskt. Så nu blir det i stan. Hoppas alla får en skön lördag. Enligt Aftonbladets väderprognos ska regnet och åskan utebli och det skulle bli sol så underbart gutt!!

Av Malin Berg - 4 juli 2012 16:06

Har njutit av en solig förmiddag med barnen och en vän och hennes barn. Vi pratade om deras bröllop, och fick då frågan om jag villr vara hennes tärna. Jag blev väldigt smickrad. Jag ska även få äran att få ta bröllopskort. När barnen kommit till dagis började jag plocka fram grejer från källaren. Solade en stund. Åt lite jordgubbar. Ladda ner appen storytel som jag i juli månad får pröva gratis. Storytel är ljudböcker i mobilen. Perfekt i solstolen. I helgen blir vi barnlediga, de ska sova över i hummelstad. Ha en fortsatt solig eftermiddag!

Av Malin Berg - 3 juli 2012 07:28

Igår gjorde jag något jag aldrig kunnat drömma om för 3,5 månad sedan. Jag joggade 1,2 mil. På tiden 1 timme 13 minuter. Var bra trött när jag väl var hemma, men åh så härligt jag sov sedan. Men imorse hoppade jag morgonpromenaden, drog mig en extra stund i sängen innan jag gjorde mig i ordning och sedan gick en liten runda med Bella. Så nu är en jobbdag framför mig. Ikväll ska vi ta med barnen på speedway, de börjar senare imorgon på dagis, så därför kan de vara med. Ha en fin dag!

Av Malin Berg - 2 juli 2012 09:05

Skön morgon även idag. Jobbar idag och fram till torsdag, sen är det 4 dagars ledighet.I helgen kommer en kompis som ska grilla och ta lite dricka. Ska bjuda på en smarrig förrätt vi åt en restaurang. Varm färsk rödbeta med getost och honung och pinjenötter. På fredag ska jag ta med barnen till Vimmerby, besöka tatueraren igen, senast vi var där hade han semester stängt. Ha en fin måndag!

Av Malin Berg - 1 juli 2012 09:00

Sol även idag, är det sommar nu?? :)Den har ju kommit av sig en aning, men kanske äntligen på väg. Igår när jag kom hem från jobbet, satte vi igång grillen och jag fixade ungsbakade grönsaker där jag använde morot, palsternacka och rödbetor. Efter maten satte vi oss i våra nyinköpta baden-baden stolar i den underbara kvällsolen. Vi avslutade kvällen med en bastu och sedan en film. Trevlig söndag!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards