2barnsfamiljen

Alla inlägg under februari 2013

Av Malin Berg - 16 februari 2013 09:15

Motionen har fått sitt, frukosten är i magen, maten står på spisen och barnen är glada, låter som en rätt bra start på dagen. Om en timme ska jag iväg till jobbet.
Igår när jag kom hem från jobbet vid halv åtta, så hade vi bestämt att barnen skulle få stanna uppe och ha lite fredagsmys med oss. Vi kollade lite på gladiatorerna och åt ostbågar. När det blivit bara kvällspass under större delen av veckan är det så lite som betyder så mycket.

Hoppas alla får en skön dag!

Av Malin Berg - 12 februari 2013 08:48

Gårdagens buggkurs var jättekul, jag lärde mig en massa. Så nu ska det övas här hemma. Mathias var så duktig. Så ser fram emot nästa måndag.

Nu har jag precis kört ett svettigt konditionspass och styrka. Så nu ska det göras frukost och efter dusch börjar vi med semlorna.

Ha en fin dag!

Av Malin Berg - 11 februari 2013 12:35

Ikväll börjar jag och Mathias våran buggkurs. Det ska bli så jäkla skoj, ett antal måndagar framför oss. I sommar ska ju detta praktiseras på dansgolvet, både i stan och en bit utanför.

Var inne med barnen på maxi, köpte ingredienser till semlebullar som vi bakar imorgon. Att baka helt själv ville jag så gärna testa på och när det ändå var en ledig tisdag så passar vi på.

Hoppas alla får en skön måndag.

Av Malin Berg - 9 februari 2013 09:19

Dags för lite frukost, efter ett löppass på 20 minuter och sedan ett styrkepass.

Under gårdagen bjöd vi hit Linda och Jocke, vi hjälptes åt med maten, det blev rådjursstek med hasselbackspotatis och gräddsås. Det blev uppskattat, och sträckte extra på mig när hon tyckte jag lagade god mat. Det är ju faktiskt en av mina intressen, förutom träning.
Sedan var det extra roligt att dom var hos oss igår, eftersom de har något roligt framför sig, även om det än är lite väntan än.

Idag ska vi äta lunch på thai hoa. Det ska även handlas och slängas lite skräp.
Kvällen blir lugn. Kolla på melodifestivalen och kanske sitta lite i baren.
Men först blir det en härlig frukost!!

Av Malin Berg - 5 februari 2013 18:02

Nu är den äntligen på plats. Nu ska det upp hyllor, glas och dricka förståss.

Av Malin Berg - 2 februari 2013 12:59

Idag är det kalasdags för Amanda. En dagiskompis har fyllt år. Undertiden hon är på kalas, åker vi hem med Texas och fixar fläskfilewok. När vi sedan hämtat lilltösen skjutsar vi dom till farmor och farfar, där de ska sova över i natt.
Ikväll blir vi hämtade av kompisarna, sedan äter vi på Ginger. Vad kvällen fortsätter vet vi ännu inte.

På tisdag kommer baren hem, äntligen. Skulle egentligen kommit igår, men eftersom ingen var hemma och kunde ta emot så fick vi skjuta fram det.

Hoppas alla får en härlig lördag, trots gråmulen dag!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards