2barnsfamiljen

Alla inlägg under oktober 2012

Av Malin Berg - 10 oktober 2012 08:12

Dagens middag står på spisen och puttrar. Eller min lunch kan man också se det. Idag blir det rotsakssoppa med curry.

Slår två flugor i en smäll och fixar dagens lunch till mig på jobbet och så är maten klar att värmas på för familjen när jobbet och dagiset är slut för dagen.

Och blir det över mat från kvällen, så har jag ännu en lunch. Så det gäller att ta vara på maten.


Ger mig även en klapp på axeln för ett oerhört tålamod och målmedvetenhet. Nu är det - 17 kg på 7 månader. Lyckan är total!!


Nu blir det lite fix innan promenaden till dagis med ungarna.

Av Malin Berg - 7 oktober 2012 18:23

I lördags åkte vi till simhallen med barnen, efter att jag vaknat efter min jobbnatt. Efter badet åkte vi och tog en lunch på Mc Donalds.

På kvällen så blev det chips till barnen framför tv:n.

I dag så åkte vi in till stan och gick på bio allihopa. Vi såg "Liten skär och andra små brokiga" jättefin och mysig barnfilm. Både Texas och Amanda uppskattade filmen.


Snart är det läggdags för barnen efter en helg med mycket skoj. Imorgon är det äntligen dags för dagis igen, efter en studs uppehåll pga sjukdom så är det efterlängtat.

I veckan börjar även byggkillarna med taket för att sedan fortsätta med staket och altan.


Jag ska åka och jobba min sista natt om ett par timmar.


Ha en fin kväll allihopa.

Av Malin Berg - 3 oktober 2012 12:46

Morotsvåffla med tzatziki

Blanda 1 dl mjöl ( jag använde dinkelmjöl) med 1 dl mellanmjölk till en jämn smet. Knäck i 2 ägg, 2 finrivna morötter, 1 msk flytande margarin, lite salt och 1 dl mjölk till.
Värm våffeljärnet, gräddan dom till de får en fin färg.

Tillbehöret är tzatziki.
Blanda 1 dl minifraice med en halv finstrimlad gurka, gräslök och salt och peppar.
Receptet är för 2 personer.

Smaklig måltid!!

Av Malin Berg - 3 oktober 2012 07:40

Godmorgon!
Igår blev det en dag på stan med barnen, påsar med uteplagg för barn och stickat till dam blev inlämnat på busfrö. Vi fick även lite med oss hem, som vinterskor till Amanda och en långärmad till Texas och även jag hittade mig nått. Ett par röda byxor, hur snygga som helst.
Även bokaffären fick sig ett besök. Inhandlade boken Bli en bättre löpare. Det är Malin Ewerlöf Krepp som ligger bakom den.

Efter stan blev det att fara hem och fixa käk. Sedan blev det att ta tag i trädgården. Klippa ner buskar.

Hann plocka ner de sista äpplena, resten hade fallit till backen. Med dom gjorde jag en äppelsmulpaj.
Så efter en dag med full fart, var det gott att sitta och mysa allihopa.
Nu blir det frukost, sen drar även denna dagen igång.

Av Malin Berg - 2 oktober 2012 07:41

Igår hade jag en rensardag, det blev hallen som fick sig en omgång. För det är ju dags att se över höstens och vinterns utekläder.
I förrgår köpte jag en hel sopsäck full med kläder till Amanda för bara 350:- och jag ett riktigt klipp, det var så fina kläder, en del inte ens använt.

Imorse blev det en löprunda, även om jag nu fått motivera mig ännu lite mer, eftersom när klockan ringer halv sex så är det kolsvart, men då får jag tänka på hur bra jag mår efteråt.

Det är väl det ändå som är synd med hösten, den mörka morgonen.
Men fördelen är dom tända ljusen, nybryggt kaffe och en god frukost.


God morgon!!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards