2barnsfamiljen

Direktlänk till inlägg 10 december 2012

Helgen

Av Malin Berg - 10 december 2012 07:58

Så var det måndag igen, har haft en fin helg. I lördags var vi och tittade på när Amandas sjöng och dansade när hon hade musikulavslutning. Hon var så duktig!

På kvällen när barnen lagt sig tände vi en brasa för att värma oss vid. Vi förflyttade oss senare till bubbelbadet och det var så himla skönt.

Igår tog vi förmiddagen rätt så lugnt, sen så fixade vi mackor, varm choklad och lussekatter för att ta med till pulkabacken. Amanda var modig och vågade gå en bit upp i backen, men Texas tyckte det var lite läskigt.

Jag var ju tvungen att åka jag med, så åkte på Amandas stjärtlapp, åh jisses vad kul, var ju så himla längesen. Sen fick ju barnen ett gott skratt med...hihih


På torsdag ska barnen gå luciatåg på dagis. Antar att de flesta läst den senaste bisarra nyheten att på en skola i Svergie fick en nio årig pojke inte vara pepparkaksgubbe, för risken att en mörkhyad person tar illa upp.

Vart är vårat samhäle på väg någonstans, hur ser det ut om tio år, ska vi återinföra skoluniform, helst i grått, för att inte råka bära en färg, typ svart, brun, vit, gul, för då kan ju någon ta illa upp..;)


Om man ska se det så långsökt, men undertonen i ett luciatåg speglar på att alla får vara med oavsett om du är vit, röd eller brun. Alla olika, alla lika!



 
 
Sara Nilsson

Sara Nilsson

11 december 2012 09:11

Jag läste de med! Så sjukt att man inte ska få vara pepparkaksgubbe! Liam ska vara de på torsdag! Jag tycker de är såå fjantigt att man inte ska få bära vilka fäger man vill! Då kan ju negrerna sluta med att bära vita kläder då och sluta använda vitlök i maten!!

http://mizznilzzon

Malin Berg

11 december 2012 10:44

Det har gått allt för långt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Berg - 13 maj 2014 09:32

Dagen består av möten. Ett med jobbet sedan föräldramöte ikväll. Men först ska barnen till dagis och sen kör jag ett styrkepass på gymmet. ...

Av Malin Berg - 12 maj 2014 17:47

Barnen satt och tittade på ett barnprogram som pratade om könsroller och om en pojke som ville vara prinsessa på skolans teater. Då sa Amanda att hon leker att hon är en prins, fast att jag är en flicka. Kul med kloka barnprogram som lyfter vikti...

Av Malin Berg - 7 maj 2014 14:52

Snart ska bilen styra hemåt från jobbet och hämta barnen på dagis. Är nyfiken att höra hur det gick för Amanda på småstjärnorna på dagis. My little star! Hennes favoritlåt för tillfället är Busy doing nothing av Ace Wilder. För när hon hör den på...

Av Malin Berg - 14 april 2014 07:08

Igår när jag när jag kom hem från jobbet, kände jag mig lite konstig. Vet inte om det är något på gång. Barnen mår sisodär. Misstänkter maginfluensa. Kollade på filmen på fyran igår, och när jag skulle lägga mig var sängen upptagen av resten av fam...

Av Malin Berg - 7 april 2014 12:48

...som Anders Timell skulle skrivit. Har rast och ville njuta av en god lunch. Snart blir det ett gympass. Skönt sätt att rensa skallen på. ...

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards