2barnsfamiljen

Alla inlägg under augusti 2012

Av Malin Berg - 13 augusti 2012 20:12

Vill tipsa om en jättebra sida med goda kalorisnåla måltider, har provat ett par under helgen och även idag. Jag tycker det är så kul att hitta nya goda, inspirerande recept som testar mina smaklökar.


http://mabra.com/etikett/kalorisnal-mat/


Har idag även beställt ett objektiv till våran systemkamera. Detta objektiv lämpar sig mycket bättre för porträtt än våran nuvarnade objektiv som är mer lämplig ifall man vill ta kort på något långt bort, eftersom den har en bra zoom. Så längtar till den kommer så jag får testa!


På onsdag är det dags för Mathias att tatuera sig, ska bli så spännade och se resultatet.


Ha en bra kväll!


Av Malin Berg - 11 augusti 2012 08:34

Igår åkte vi in en stund innan elva. Fick dock vänta en stund pga att han var försenad, så kom inte igång nån timme senare. Väl igång kändes det rätt bra, smärtan var inte så jobbig, så konturerna var helt okej. Det var när det hållt på i ca 3 1/2 timme som det började bli riktigt jobbigt. Armen var öm.
Men var helt klar efter lite mer än 4 timmar.
Idag är armen öm och lite stel.
I eftermiddag ska vi åka till Tofvehult och fika.
Ha en fin dag!!

Av Malin Berg - 10 augusti 2012 07:32

Av Malin Berg - 9 augusti 2012 08:32

Efter en morgonrunda i ett "höstigt" augusti styr jag och barnen med frukost. Havre och quinoa gröt med ägg och ett glas vatten. Har nu skippat att dricka vanlig mjölk till måltider om jag inte dricker vatten förståss. Istället har jag druckit sojadryck. Har den även i gröten.
Idag är det som sagt lite gråmulet ute, så frukosten intas framför tv:n och så ska vi se madagaskar.

Imorgon klockan elva smäller det, då ska jag infinna mig nere på Electric ink, som jag längtat, trots en del smärta och ett hål i plånboken så är det så värt det.

Av Malin Berg - 8 augusti 2012 11:50

Att mitt väl av frisyr skulle göra en sådan uppståndelse, det hade jag inte väntat mig. För vi lever väl ändå i en tid där det ses modigt att våga sticka ut, att bryta mönster och att könsroller mer och mer suddas ut. Att min frisyr eller att jag rakat mitt hår ses som en manlig företelse hos vissa säger mer om personen som troligen fortfarande lever i en förgången tid.

Länge leve androyna frisyrer!

Av Malin Berg - 7 augusti 2012 10:19

Tillbringade min lediga måndag med att åka och överraska en kompis som senare ska stå brud, med att bjuda med henne till gränsö på dagspa. En skön och avkopplande stund och en perfekt uppladdning inför kvällen. Efter våra timmar där åkte vi hem till oss. Där jag bjöd på vindrinkar och ost och kex. Mathias skjutsade in oss senare till stan där jag bokat bord på Guldkant.

Efter god mat och dricka begav vi oss vidare på krogen. Men visst märktes det att det var en måndag och att det flesta gått tillbaka till jobb efter semestern, det var väldigt folktomt. Men vi fick många roliga timmar tillsammans!


Idag blir det lite lugnt. Ta dagen som den kommer!


Ha en skön tisdag!

Av Malin Berg - 2 augusti 2012 19:46

Nu börjar en veckas semester, ska bli riktigt härligt! Har jobbat rätt mycket nu så detta kom i precis lagom tid. Nästan direkt efter ledigheten går vi på ett nytt schema som ser väldigt bra ut.


Imorgon blir det klippning, kanske min vågade frisyr någonsin....

Förhoppningsvis ger söndagen sol och vi kan bege oss till Ölands djurpark med barnen, vilket ska bli så kul!

Dagen efter ska jag ut på trevligheter...

Veckan som lider tar vi den som kommer...njuter och umgås!

Sedan kommer fredag och min efterlängtade tatuering ska äntligen få ta plats på min arm. Så sysslolös lär jag inte bli i allafall.


Ha en härlig kväll!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards