2barnsfamiljen

Alla inlägg under april 2011

Av Malin Berg - 22 april 2011 13:51

Imorse fick Amanda ett litet påskägg av oss, men hon fick leta först efter den med hjälp av små lappar.

Ikväll skippar vi påskmat, vi äter lufttorkad skinka, kycklingspett, pepparsalami och sallad istället. Det är Amanda då som får lite prinskorv eftersom spetten är lite starka. Eftersom vädret nu ska vara fint så grillar vi under morgondagen. Vi åker säkerligen också till mamma och pappa i deras sommarstuga och fikar. På söndag är det "Mora träsk" i sporthallen så det ska bli roligt, även för oss vuxna. Nostalgi!!

Men på måndag blir det påskmat hos svärföräldrarna.


Så det kommer förhoppningsvis bli en helg med mycket sol, bus med barnen och mycket skratt!!

Nu ska jag koka ägg som Amanda ska få måla!


Av Malin Berg - 21 april 2011 19:23

Klockan kavrt över fem kom Amanda in till sovrummet, hon tyckte att det skulle bli morgon då, men min väckarklocka ringde inte förrens sex, så slumrade om en liten stund till.

Sedan var det dags att kliva upp och fixa ordning inför jobbet. Så Mathias fick ta hemmet och barnen för dagen, väl hemma så var det mest, hej, hejdå. För då skulle han åka till jobbet. Men imorgon och fram till tisdag är han ledig. Så vi får ett par dar ihop.

Jag visste att det skulle vara påskparad i stan, men hade fått för mig att det var på lördag, men det var ju klockan 16, så jag packade ner mat till Texas och in med barnen i bilen, vi hade till och med tid över när vi var framme vid storgatan. Så Amanda fick gå paraden och på vägen ner så träffade vi mamma som hängde på tåget med.

På rådhustorget samlades alla påskkärringar och påskgubbar för att få fjädrar att fästa i björken. När den var klädd och rest fick alla barnen hämta varsitt litet påskägg. Efter det åt barnen och jag på Mcdonalds. Handlade även lite gott på Willys på vägen hem fån mamma som vi först svängde förbi, där Amanda och Texas fick varsitt påskägg.

Nu sover barnen sen en stund tillbaka. Så ska kolla in det nya lekprogrammet "Herr och fru" på fyran.


Alla ni som har bebisar som är födda 1 januari eller senare. Gör som jag bli en buzzador. Många företag som är inriktade för barn i den aktuella åldern vill göra många spännande kampanjer med buzzador. Det är enkelt och kostar dig inget att vara medlem. Du kommer med jämna melanrum få förfrågningar på olika kampanjer som passar för dig via din mail, du svarar JA eller NEJ, och inväntar sedan ett svar om du får delta i kampanjen och buzza produkten. Allt du behöver göra när du buzzar är att prata med dina vänner tex. föräldragrupp om produkten, har du blogg är det ett bra sätt att nå ut din buzzzning till fler. Dela ut provexemplar  till dina vänner och tala om att du är en buzzador. Efter att du har buzzat din produkt skicka en blixtrapport om hur det gick. Innan buzzningen är över, skickar du in en slutrapport, det behöver inte vara långt, bara ett par rader om hur du upplevde att buzza produkten.

Låter det som något som skulle passa dig och du skulle vilja prova??

Klicka då på länken: http://www.buzzador.com/?refstr=Malin_berg



Av Malin Berg - 19 april 2011 14:38

Nu står han i kö till dagis. Hoppas att det blir start i augusti som vi ansökt till.

Men först ska vi ha en härlig sommar, kommer jobba en del, men det hinns såklart med bad, glass och lata dagar ändå.


Idag har vi varit hemma hos en mamma från Texas bebisgrupp, eller bebis, det börjar bli en skara stora barn nu. Amanda var med, och hon hade fullt upp med att leka och äta våfflor så hon hade ett par roliga timmar.


Ska strax slänga in en lasange i ungen, efter middagen måste vi ta en promenad i det härliga vädret.


Ha det fint!!


Av Malin Berg - 18 april 2011 15:26

Trots underbart vårväder har jag varit duktig och städat tvättstugan.

Men innan dess var Mathias, jag och Texas förbi Willys för att inhandla de billiga blöjorna som de stod om i reklambladet som kom i morse, men ALLT var slut, ja inte blöjorna som är en storlek för liten för Texas eller byxblöjorna såklart, eftersom dom inte ingick i priset 2 för 100:-

Lite underligt, men det kanske var fullt med barnfamiljer som köpte slut på dom på ett par timmar.


Därefter tog vi ebn lunch på kinan, lillkillen fick lunch och flörtade med tjejerna, den lilla charmören får vi nog hålla hårt i när han blir stor...hihih


          Lite bilder från dagen.

Kameran är självklar att ta med en dag som denna, så himla härligt ljus.

Som ni säkert ser gillar jag att fota nära, jag tycker att bilden blir mer intressant när man fokuserar på det jag vill få sagt med bilden. Att fånga ögonblick, en känsla. Är väldigt förtjust i sista bilden på Texas, för det är en min han har börjat göra när han skrattar!


Nu blir det middag!

Ha en underbar dag!

Av Malin Berg - 17 april 2011 21:02

Kom för en halvtimme sedan hem från kvällens träning, ett kanonpass idag och är såå nöjd att bensparkarna satt fint idag, bra tryck och rätt placering med foten, skönt när jag känner att det blir bättre, så jag inte tränar förgäves.

Nu ska det bli en skön dusch, därefter soffhäng tills ögonen faller ihop.


Men vilket underbart väder gott folk det varit idag, ge mig fler sådana dagar. Helst i morrn. Var hos min kusin på Lollopardparty. http://www.lollopard.se/Default.aspx

Köpte mig ett par bruna velorbyxor med hög mudd som var rosarandig vid midjan och även hög mudd vid vristen. Provade ett par M som satt riktigt skönt, så dom kommer hem inom en vecka.


För övrigt har dagen varit super, trots sur Amanda i mataffären, då jag passade på att handla inför veckan. Men hon fick innan hon vart en surpuppa, scanna in varorna. Brukar funka fint, tills hon inte får som hon vill, men tur att det funakde att låta henne åka i kundvagnen.


Nu blir dusch!


Förresten är det någon som är i behov eller känner någon som är i behov av en hatthylla med krokar på sidorna. Den är inköpt på Ikea. Har även två byxhållare med plats för 6 par byxor även den inköpt på Ikea.

Är du intresserad kan jag skicka bild och även pris. Men kan garantera ett lågt pris!

Kommentera här nedanför om intresse finns!


Av Malin Berg - 17 april 2011 07:59

Låg ocg drog mig en stund i sängen, nu har jag Amanda slutat med att ropa på mig sittandes i sin säng. Nu kommer hon in till mig på morgonen och lägger sig brevid, brukar bli att jag drar på tv:n så hon kan titta på den medans jag slumrar en stund till. Samtdigt här jag små pip på babylarmet, men rusar inte ner, han får ligga en stund innan jag går ner.

Nu är vi allafall alla uppe, frukosten är på G. Idag blir det äggmacka och juice, kanske skulle dra på lite kaffe?

Skymtade till väderprognosen i går, tyckte mig se 18 grader?? Om det stämmer, så är jag glad! Tittar jag ut genom fönstret så ser der ju riktigt lovande ut! Och Mathias sa kort att vädret skulle hålla sig så här nu, vilken lycka!!


Idag ska jag ta med barnen till min kusin, hon har köpt en beg. polisbody på nätet av en tjej i stan. Så vi åker dit för att köpa den. Och när vi kommer skulle hon ha klädparty, så det får vi på köpet. :)

Var alltså inte tanken från början att delta på party, men nu blev det så, inte mig emot.


Nu är det tajm att titta till Amanda, det prasslar i köket, och hon nämde kex, alltså tar hon saken i egna händer eftersom jag inte ger henne det.


Ha  det fint!!

Av Malin Berg - 16 april 2011 09:36

   

  Igår när vi var ute på altanen och grillade blev Amanda sur för att vi inte stannade där för att äta maten. För att gottgöra den ledsna minen, bestämde jag att frukosten fick ätas ute vid grillplatsen i skogen mittöver vårat hus. Det var glada miner och det behövs så lite för att bryta gamla rutiner för att barnen ska tycka att de tär spännande och lite annorlunda ställe att inta frukosten på.

Nu blir det ett par lugna timmar, innan Mathias kommer hem från jobbet och innan Johanna och barnen kommer på besök.


Ha en fin lördag!

Av Malin Berg - 15 april 2011 08:53

Fredag och solen skiner.

Igår så ställde sig Texas upp själv för första gången, lite ostadigt så här i början, men så är det. Han har nu en lite ålande stil när han tar sig fram på golvet, det går inte fort, men fram kommer han, en liten bit, innan han tröttnar!


Nu har jag bokat biljetter till nästa veckas "Mora Träsk" föreställning i sporthallen på bökensved. Så tror att Amanda kommer gilla det!!


Kram på er och ha en fin fredag!!



Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards