2barnsfamiljen

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Malin Berg - 20 maj 2011 14:40

Morgonen börjar som vanligt klockan kvart i sex. Denna morgon var lite stressigare än vanligt, för vi skulle möta Amandas kompis i simhallen lite efter åtta. Men vi hann. Vi hade en jättebra stund tillsammans. Mor-dotter-tid, välbehövligt. Åkte vattenrutchekana, hoppa från kanten och plaska. Men duscha, då säger Amanda ifrån, det är bland det värsta Amanda vet.

Efter vårat bad blev det lunch i simhallsrestuarangen. Och glass för töserna.

Vi sa hej-då och begav oss mot stan, ett stopp blev på systembolaget, för att köpa en flaska rosé till kvällens grillat. Sista stoppet innan hemfärd blev Willys.


Nu har vi bara haft det skönt, hundarna strosar i trädgården och barnen roar varann. Mathias är inne och köper lite smaskigt till kvällskvisten. Jag är ju barnsligt förtjust i soltorkade tomater inlindade i parmaskinka, så ska det helst in i ugnen en stund, så skinkan blir lite lätt ljummen. Bäst är om man kan strö över lite parmesan över, men det hoppar vi idag. Har ni inte testat, gör det!!!


Måste bara ersänna för er alla som inte redan visste, jag är en virrpanna utan dess like! Hade nu lyckats med konststycket att tappa bort mina bilnycklar, letar som en tok, försöker minnas..och det kan jag lova, det är inte lätt. Mathias frågar om jag legat i vilfotöljen, men jag har ju kollat där. Kolla igen!

Tur var det, för som guds gåva, föll nycklarna i handen när jag lyfte upp bakstyckte av fotöljen. Så Tack, min älskade Mathias! <3


Nu ska jag göra klyftpotatis! Massa kärlek till er!!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards