2barnsfamiljen

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Malin Berg - 21 maj 2011 15:48

Lite efter tolv och jag hade blundat en stund, när jag plötsligt vaknar av babylarmet. Texas gråter, men väldigt ihållande. Jag rusar ner och när jag kliver in i hans rum hör jag hur han andas tungt, väldigt ansträngd andning. Blev superorolig och säger till Mathias att komma. Jag ringer 1177 och hon hör hans andning över telefon, hon anser vi ska ta oss in till akuten. Får en taxi skickad till oss och jag åker iväg med honom. Tankarna snurrar om vad som hänt, allergisk reaktion, satt nått i halsen?? Efter att han blivit undersökt, så konstaterar läkaren, krupp. Han får inhalera adrenalin och även dricka kortison, andning blir bättre. Vi får åka hem och är pigg och trött på samma gång, för man är ju ändå på alerten när ens barn är sjuka, men samtidigt var jag så trött. Texas kunde somna och sov ett par timmar, sedan var det morgon. Nu har det varit bra under dagen, han har sovit sina stunder han gör under dagen. Jag håller mina tummar för att han får sova gott i natt och att detta inte kommer tillbaka, men nu är vi ju lite ner förberdda.


Kram på er!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards