2barnsfamiljen

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Malin Berg - 14 juni 2011 17:52

Morgonen började tidigt, som alla andra dagar. Vi hade tänkt äta våran frukost nere vid studsmattan och den nyinköpta sandlådan, men tyvärr ville vädergudarna annat och ge oss istället regn. Så det fick bli framför tv:n och "Karlsson på taket" istället. Därefter kollade jag lite recept på nått att baka med Amanda, var ju ändå ett sådant inneväder. Fick tillslut bli gamla hedliga äpplemuffins.

Vi tjuvade nån innan lunchen, resten avnjöts efter att vi ätit lunch. Dagen gick och jag tog en powernap i fotöljen, jag skojar inte, jag slumrade till kanske 10 minuter och när de ropade på mig att Amanda behövde hjälp på toa, klarvaken, men tyckte jag hade förtjänat en stunds slumrande till, så tog mig det. Solen hittade fram mellan molnen, så jag och Amanda gick äntligen ner till sandlådan till Amandas stora glädje. Hon grävde och gjorde sandkakor, medans jag plockade rabarber som kommit upp. Det ska trolitvis bli en rabarberpaj som vi senare i veckan tar med oss på våran utflykt. Måste också bara få säga att vad glad jag är att vi tog tag i jordgubbslandet, det växer så mycket jordgubbar, det kommer bli ett helt hav av röda bär i vårt land.  

Jag och Amanda satt tills att det var dags att gå in och grädda pannkakor, så jag och Mathias bytte plats.

Efter magar fulla av pannkakor tog jag och Amanda en promenad med hundarna. Det var nog välbehehövligt, bli av med lite energi. Nu busas det med Texas och pappa. Förresten, Amanda har lärt Texas att ryta som ett lejon, ursöt. och gulligast är när den lilla handen kommer som en liten lejontass....hihihih...

Snart är det läggdags för busungarna. Dagis hägrar imorgon och näst sista innan sommarlovet för Amanda.


Hej.


Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards