2barnsfamiljen

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Malin Berg - 15 juni 2011 20:06

Fick imorse sovmorgon, Mathias och jag tar varannan dag. Vid kvart över åtta kom Amanda upp och sa, vi måste gå till dagis. Sötnosen. Så vi traskade iväg.

Vanligtvis sover Texas efter att Amanda lämnats på dagis, men icke, han tyckte att 5 minuters snarkande i pappas famn mednas jag var iväg räckte gott. Så han fick vara uppe, efter ett antal försök att få han att sova. Jag bakade två rabarberspajer med lillkillen istället, sedan bar vi iväg mot stan och tog en lunch på Phad Thai. Gott, som alltid. Med fulla magar åkte vi till Kvantum för att köpa vaniljglass till pajen. Sedan bar vi hemåt och klockan närmade sig två och hämtning på dagis.

Amanda hade haft en bra dag på dagis och en ännu bättre dag väntar, då de ska åka buss till stan och leka i stadsparken.

Efter maten gick vi ut till sandlådan och jag plockade fram allt till våran mini-picknic i trädgården. Urmysigt, och jag tror Amanda och Texas uppskattar de där smågrejerna man gör, som inte tillhör vanligheterna.

Klockan rusar iväg, som vanligt och glassen höll på att smälta, så då packade vi ihop.

Imorgon blir det en mamma-son dag på öppna förskolan i stan.


Snart blir det häng framför tv:n till "Livet på BB" sedan blir det sängen!

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards