2barnsfamiljen

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Rubrik saknas

Av Malin Berg - 13 januari 2013 09:04

Igår blev det ingen bowling, det var tävling så det var bara att tänka om, men vi tog först en fika inne på bowlingresturangen,  sedan åkte vi bort till Lager 157 och vilken tur att det var rea där just nu. Det blev ett par plagg till mig, sedan åkte vi till Claes Olssons, även där fick vi med oss lite hem.

Innan vi skulle ge oss hem så blev det ett besök till Guldkant, köpte lite ostar och skinka och salami. Att köpa över disk och att få provsmaka är verkligen speciellt. Och vilken skillnad det är på smak om man jämnför om vi köpt detta i affären.

Med ett par rött vin till det och en sprakade brasa blev en superhärlig avslutning på en skön eftermiddag.


Nu ska det tvättas, städas och så ska jag baka fullkornsbröd. Och nu kan vi använda min julklapp till Mathias, skärmaskinen, när vi ska skära upp brödet, så fryser vi in brödet och plockar fram när det ska ätas. Och en stor fördel är att på en sats blir det två bröd. Dubbel så bra.


Ikväll ska jag laga en av våran favoritmat, den görs enligt recept på lax, men nu ville vi testa med kyckling, sesamlax, nu sesamkyckling. Det påminner lite om sådan mat vi åt igår på kinan. Massa grönsaker, nudlar, chilisås och kyckling. Får ta en mildare variant till barnen.

Förresten, vi provade sushin igår, eftersom de hade börjat med det, väldigt gott, så nästa gång blir det fler bitar.


I eftermiddag när Mathias kommer hem från skogen, så ska vi åka in och kolla efter en potta till Texas, det börjar bli läge att testa och så har han själv sagt att han vill kissa på pottan, ett par kalsonger får det bli med, så det blir lite extra speciellt.


Ha en fin dag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Berg - 13 maj 2014 09:32

Dagen består av möten. Ett med jobbet sedan föräldramöte ikväll. Men först ska barnen till dagis och sen kör jag ett styrkepass på gymmet. ...

Av Malin Berg - 12 maj 2014 17:47

Barnen satt och tittade på ett barnprogram som pratade om könsroller och om en pojke som ville vara prinsessa på skolans teater. Då sa Amanda att hon leker att hon är en prins, fast att jag är en flicka. Kul med kloka barnprogram som lyfter vikti...

Av Malin Berg - 7 maj 2014 14:52

Snart ska bilen styra hemåt från jobbet och hämta barnen på dagis. Är nyfiken att höra hur det gick för Amanda på småstjärnorna på dagis. My little star! Hennes favoritlåt för tillfället är Busy doing nothing av Ace Wilder. För när hon hör den på...

Av Malin Berg - 14 april 2014 07:08

Igår när jag när jag kom hem från jobbet, kände jag mig lite konstig. Vet inte om det är något på gång. Barnen mår sisodär. Misstänkter maginfluensa. Kollade på filmen på fyran igår, och när jag skulle lägga mig var sängen upptagen av resten av fam...

Av Malin Berg - 7 april 2014 12:48

...som Anders Timell skulle skrivit. Har rast och ville njuta av en god lunch. Snart blir det ett gympass. Skönt sätt att rensa skallen på. ...

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards