2barnsfamiljen

Alla inlägg under maj 2011

Av Malin Berg - 12 maj 2011 23:16

Nu blir det sängen, eller snarare fotöljen, (sängen är ju nermonterad)har den eller en madrass att välja på. Hum, vad ska välja? Tror jag väljer fotöljen, vill inte ångra mig imorgon bitti med någon hemsk ryggvärk.

Blir ju en rätt lång bussresa till Ullared, och förhoppningsvis fyndar jag under morgondagen. Eller så kommer jag hem med allt för mycket prylar jag egentligen inte alls behöver, men det får vi hoppas att så inte blir fallet.


"Att bli bitter är besviset på att sanningen kommit ifatt" 

Av Malin Berg - 11 maj 2011 13:32

Idag har det hänt grejer ute vid pelletsen, där vi ska ha våran bastu, alla hyllor och grejer är borta och jag rensade även ut tvättstugan som också ska få sig en makeover. Spackling och sedan vit färg ska upp på väggarna, sedan blir det att inreda. Så roligt!! Har tänkt att tvättstugan/relaxen, ska gå i svart-vitt. Så söker nu på nätet över inpriation och grejer att köpa.


Strax ska jag och lilleman hämta stora tjejen på dagis. Hon har säkerligen haft en begårande dag med all denna sol, Amanda älskar att vara ute och sitter gärna ute hela dagen om det går.

Så det får bli mellanmål på altanen när hon kommer hem!


Ha det fint!

Av Malin Berg - 10 maj 2011 07:05

Lite trött är jag allt, men med detta väder blir jag snabbt pigg. Så det får bli en frukost på altanen med kaffe och smörgås.

Lämnade in bilen på repation igår, och den får vi inte hämta förrens onsdag, så det var så tråkigt för då innebär det att jag var tvungen att ställa in dagsn aktiviteter i stan.

Men kring halv tio drar vi bort till öppna förskolan, så barnen får busa där, det var ett tag sen sen sist, men även om vi sitter inne så får vi efter ha en utedag.

Har suttit och funderat på ett bra tema till Amandas kalas och när jag fann jättefina påsar och muggar och fat med fjurmotiv så får det helt enkelt bli djugeltema. Amanda gillar ju djur så det passar jättebra!!

Sen får vi hoppas att den dagen bjuder på en massa sol, så barnen kan vara ute hela tiden och busa!


Ha det fint!!



Av Malin Berg - 8 maj 2011 10:49

Gårdagens dop var en fin tillställning, även om vi skapade onödigt mycket dramatik genom att kliva innanför kyrkportarna ett par minuter innan cermonin skulle dra igång.

De fick det underbara vädret med sig och det unnar jag dom verkligen! Är det dop är det klart det ska vara massa stålande sol!!

   Mina fina barn, jätteduktiga var dom i kyrkan och på fikat efteråt! Ni gör mamma och pappa stolta! 


Det är snart dags att börja kliva ut i solen även idag, men först blir det lunch.

Av Malin Berg - 6 maj 2011 06:51

Igår var vi på en mysig utflykt barnen och jag. Vi gjorde först en tipspromenad, sen när vi gått klart den, tog vi varsin bulle och mjölk. Kollade på grisarna och sedan stötte vi ihop med Johanna med familj, så då gick vi ner och såg när korna blev utsläppta! Men det var nog rätt uppenbart att detta inte var premiär för korna, för när de stod och väntade för att bli utsläppta i hagen, så vände hela floclen och ville gå in i ladan igen...hihihi.. 


Igår beställdes även bastun, och beräknas levreras om ca 2 veckor. Däromkring beräknas även sängen att anlända. I slutet av maj börjar även arbetet med inglasningen. Så idag blir det en sväng till tippen, för vi ska ändå in till stan och gå till bvc för nu ska båda barnen på besök, dags för 3 års- och 10 månaderskontroll.


Men först och främst, frukost!

Av Malin Berg - 5 maj 2011 09:47

Amanda är hemma från dagis idag, men mycket piggare är hon idag, vilket är skönt! Texas har nu blivit en redig buspojk, kryper gärna med syrran dit hon går och får han chansen så rycker han henne lite i håret, ja, nu börjar väl han kunna ge igen lite...hihih..så nu går ingen säker.

Han har en sådan rolig stil när han sätter i fötterna i golvet, sätter handflatorna i golvet och trycker upp hela baken i luften, sen står han så, en liten stund, sen fortsätter han framåt, likt en delfins vågande rörelse.

Jag hoppas att vädret vill fortsätta att vara så här, så årets betessläpp blir av i Gamleby, dit vi åker.


Ha en fin dag!


Av Malin Berg - 3 maj 2011 14:59

Vilken dag, hösten kom och våren och sommaren gjorde ett uppehåll detta år, nejdå, det ska vi väl ändå inte tro. Jag tror det vänder rätt snart, nästan vecka sitter vi säkert och säger:

- Så varmt det är, lite regn på det här och det skulle vara härligt.

Idag beställdes nya sängar, de kommer nog ta ett tag att vänja sig, vid att soa på en memorymadrass, just för att den är hårdare än vanligt, men den formar sig efter kroppen och det gör att belastningen på tex. min axel blir något mindre.


Den 13 maj åker jag som jag skrivit innan till Ullared och shoppar, det finns ett par platser kvar i bussen, finns det intresse att följa med så skriv en kommentar här nedanför, så meddelar jag dom som arrangerar resan (gunnebo IF)

Av Malin Berg - 2 maj 2011 14:33

Lördagens bröllop i Mölnlycke var otroligt fint! Vacker plats och väldigt god mat och gott att dricka! En lyckad dag!


Barnen trivdes hos mormor och morfar och de hade skött sig utmärkt, är så otroligt stolt över dom, mina guldklimpar!

Och idag fick jag ännu en anledning att vara såå himla stolt över Amanda, hon var torr hela dagen på dagis. Min superduktiga tjej! Stor börjar du bli!!


Och nu är drömmen snart sann. Vi har varit på banken för att få lånet som ska beskosta den inglasade altanen, IR-bastun och en ny dubbelsäng, som vi åker och beställer imorgon på jysk. Nu ska vi satsa på en ordentlig, en ställbar. Och med memoryskum. Vi kommer sova som kungligheter och stressa av i bastun.

Så att nu se drömmen närma sig känns så otroligt, nu är vi en bra bit på väg!!


Nu blir det frukt och sen en eftermiddagslur för lillBerg. Om man sedan skulle börja rensa där den framtida bastun senare ska stå. Och kan ni tänka er, jag rensar med glädje!!


Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards