2barnsfamiljen

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Malin Berg - 26 juli 2011 21:03

Idag har dagen rullat på i en jämn takt. Jobbade ett dagpass, kom hem skapligt. Så vi åkte in till stan för att lämna grejer på busfrö. För pengarna som jag hade innestående köpte jag en jättestor måne till Texas rum. Och Amanda fick köpa sig en docka och en liten studsmatta till den, en liten docka fick hon på köpet, riktigt schysst.

Kvällen drog iväg och Mathias åkte in till speedwayn. Barnen busade på Amandas rum. Jag skrattade så jag låg dubbelvikt. Vilken underbart härliga barn jag har. Det syns att Texas är helt med på noterna, trots att han ännu inte är så gammal. Han lekte tittut med Amanda, han satte sig på huk (hållandes i sängen) och sedan ställde sig upp och drog iväg lejonvrål, så fortsatte dom ett tag. Lika roligt varje gång. Sedan började Amanda att bädda åt sin docka på golvet, så hon la docksängsmadrassen på golvet, då kryper Texas i full fart mot den och slänger sig på madrassen i tron att hon bäddat åt honom. Så en stund går åt till att tjivas om vem som ska få ligga på madrassen.

Jag är så glad att de leker så bra med varann. Givetvis måste jag säga händer så klart att det blir lite hårdhänt, men det är bara barn och i studens hetta, men såklart får den som puttades, slog (oftast Amanda, än så länge) säga förlåt.


När pyjamasen var på och vällingen i magen hos Texas la jag honom och han somande ovaggad.

Imorgon väntar en till dag med bus, upptåg och skratt. Amandas bästa vän kommer med sin familj. Så nu håller jag tummarna för vackert väder så dagen kan spenderas ute.




Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards