2barnsfamiljen

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Måndag

Av Malin Berg - 21 maj 2012 17:33

Ikväll är min tredje jobbnatt. De två förra nätterna gick rätt fort, plöjde igenom tv-serien "Tusenbröder" så ikväll återstår långfilmen.

När jag kom hem imorse fixa jag i ordning min juice med apelsin, banan, hallon, linfröolja och gojibär. Fylld med nyttigheter och helt utan socker och annat tjafs! :) Fick bli en fullkornsmacka med skinka på till denna läckerhet.


Sen somna jag rätt gott. Men sov bara ett par timmar, för sedan skulle jag ner till stan, ett besök till optikern stod på agendan.

Provade ut bågar som ska bli mina solglasögon med min styrka i. Så på onsdag ska det bli synundersökning, sen beställs mina nya bågar, längtar!!


Efter besöket gick jag en runda på stan. Märks att det var ett tag sen, en del nyheter och omgjort på vissa ställen, som Åhlens och H&M. Men det var på Vero Moda som dagens inköp blev. En skinnjacka, redigt snygg!

Och att prova storlek M och den passar fint, det är lycka!


Imorgon eftermiddag ska mina träningskläder invigas. Ikväll prioriterar jag vila inför natten, eftersom timmarna i morse blev något begränsat.

Imorgon efter min sömn, ska det bli utvecklingssamtal på dagis för Amanda.


På fredag åker Amanda och hennes kompisar från dagis till Grönt Veckoslut. Vi åker också men med Texas, tror han kommer uppskatta det.

Under veckan ska det även bakas, måste ju inviga köksmaskinen och se vad den går för. För på lördag då blir det kalas för hela slanten.


Nu är det sofflut som gäller!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Berg - 13 maj 2014 09:32

Dagen består av möten. Ett med jobbet sedan föräldramöte ikväll. Men först ska barnen till dagis och sen kör jag ett styrkepass på gymmet. ...

Av Malin Berg - 12 maj 2014 17:47

Barnen satt och tittade på ett barnprogram som pratade om könsroller och om en pojke som ville vara prinsessa på skolans teater. Då sa Amanda att hon leker att hon är en prins, fast att jag är en flicka. Kul med kloka barnprogram som lyfter vikti...

Av Malin Berg - 7 maj 2014 14:52

Snart ska bilen styra hemåt från jobbet och hämta barnen på dagis. Är nyfiken att höra hur det gick för Amanda på småstjärnorna på dagis. My little star! Hennes favoritlåt för tillfället är Busy doing nothing av Ace Wilder. För när hon hör den på...

Av Malin Berg - 14 april 2014 07:08

Igår när jag när jag kom hem från jobbet, kände jag mig lite konstig. Vet inte om det är något på gång. Barnen mår sisodär. Misstänkter maginfluensa. Kollade på filmen på fyran igår, och när jag skulle lägga mig var sängen upptagen av resten av fam...

Av Malin Berg - 7 april 2014 12:48

...som Anders Timell skulle skrivit. Har rast och ville njuta av en god lunch. Snart blir det ett gympass. Skönt sätt att rensa skallen på. ...

Presentation

Bland blöjor, gråt och utspilld mjölk finns så så mycket kärlek så hjärtat blir fyllt till bredden. Att vara mamma är inte alltid lätt, men vem sa att livet skulle vara enkelt. Vem faan behöver tv..eller Lars Norén?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards